Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praxe (KPV / UPEPA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / UPEPA - Pedagogická praxe, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- teoretický tutoriál k optimalizaci příprav na vyučovací hodinu, vymezení učiva, formulace cílů, didaktická analýza učiva, stanovení cílů hospitace, struktura pozorování a hodnocení.- Hospitace v rozsahu 5 náslechových hodin a vypracování hospitačního zápisu se záznamem pozorovaných jevů a jejich hodnocení- Zpracování písemných příprav na výuku odborných předmětů a samostatná realizace výuky v rozsahu 15 (resp.45) vyučovacích hodin. Hodnocení úrovně výuky zaznamená do písemné přípravy učitel praxe

Získané způsobilosti

Student je schopen:" Vytvářet písemné přípravy na výuku odborných předmětů " Samostatně připravovat, organizovat a řídit výuku odborných předmětů.

Literatura

Miklošíková, M. Kreativita a učitelství odborných předmětů. VŠB-TU Ostrava, 2009. Mareš, J., Křivohlavý, J. Pedagogická komunikace. Brno: Masarykova univerzita, 1995. Kepka, J. Pedagogická praxe. ZČU Plzeň, 2007. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2010. Švec, V. Praktikum didaktických dovedností. MU Brno, 2003. Kundrátová, M., Turek, I. Kapitoly z inžinierské pedagogiky. Bratislava: STU, 2000. Jesenská, Z. Příprava a analýza výuky. Olomouc: KPU, 1986. Rys, S. Příprava učitele na vyučování. Praha: SPN, 1975. Kofroňová, O., Vojtěch, J. Analýza školních vzdělávacích programů. Praha: NÚOV, 2007. Sup, I., Švec, V. Cvičení vybraných pedagogických dovedností učitele. Brno: VUT, 1988. SVOBODA,M. Projektové vyučování jako součást osobnostního a sociálního rozvoje. ACOR - akademické centrum osobnostního vývoje, 2014.

Požadavky

- docházka seminář- vypracování hospitačních zápisů z průběhu vyučovacích hodin- vypracování podrobných příprav na vyučovací hodiny- předložení potvrzení ředitelství školy o splnění pedagogické praxe v předepsaném rozsahu- kladné písemné hodnocení studenta cvičným učitelem,Hodnocení:100-51 bodů započteno50-0 bodů nezapočteno

Garant

Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D.Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D.