Předmět Didaktika II (KTV / 1DIR2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / 1DIR2 - Didaktika II, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Anotace předmětu:Výuka předmětu je orientována vedle teoretických vstupů a aspektů zaměřených na seznámení se současnými možnými alternativami vedení a řízení procesu tělocvičné rekreace zejména na utváření a rozvoj profesionálního okruhu činností a dovedností. V rámci studia předmětu si posluchači osvojí pedagogické a didaktické vědomosti a dovednosti vztahující se k přípravě, vedení a řízení tělocvičných aktivit v podmínkách různých forem tělocvičné rekreace. Cílem předmětu je prohloubit znalosti v oblasti pedagogicko didaktických (projektivních, realizačních, diagnostických a organizačních) činností, vyplývajících z tělovýchovného procesu v podmínkách zájmových, mimoškolních aktivit volného času.Podmiňující předmět: Didaktika I.Program přednášek:1. Řízení procesu tělocvičné rekreace, modernizační trendy didaktické teorie a možnosti jejich aplikace v podmínkách procesu tělocvičné rekreace.2. Teorie a didaktika her v kontextu volnočasových aktivit3. Programované a kreativní vyučování4. Volnočasové aktivity z hlediska didaktiky TV.5. Metody didaktického výzkumu v tělocvičné rekreologii.6. Zdokonalování tělesných a pohybových předpokladů v podmínkách tělocvičné rekreace.7. Diagnostika zájmových preferencí klientů a jejich význam pro tvorbu pohybových programů.8. Diagnostika pohybové aktivity.9. Podmínky tělocvičné rekreace a jejich legislativní zabezpečení.10. Projekt procesu tělocvičné rekreace.11. Vzdělávací programy v ČR12. Výběrové téma k problematice systému procesu tělocvičné rekreace.
Literatura
LOCHMANOVÁ, L., MAZAL, F. Učitel mezi paragrafy. Praha:Portál, 1996. RYCHTECKÝ,A., FIALOVÁ,L. Didaktika školní tělesné výchovy. 2.vyd.Praha: Karolinum, 2002. BURKOVIČOVÁ, R. Pedagogické projektování a prezentace pedagogického projektu v učitelství pro mateřské školy. Ostrava : PedF OU, 2008. ISBN 978-80-7368-538-6.ZAHRÁDKOVÁ, E. Teambuilding: cesta k efektivnější spolupráci. Praha:Portál, 2005. ISBN 80-7367-042-9.Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 1996. Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998. HODAŇ, B., DOHNAL, T. Rekreologie. Olomouc:Hanex, 2005. Internetové zdroje:. http://www.ftvs.cuni.cz/Katedry/PPD/materialy/skriptaDidaktika/.
Požadavky
- uspokojivá a aktivní účast na seminářích, max. 2 neúčasti,- vypracování a prezentace seminárních úkolů na zvolené téma.Požadavky ke zkoušce:Osvojení teoretických vědomostí a znalostí z oblasti teorie didaktiky tělesné výchovy a didaktiky tělocvičné rekreace.Požadavky na studenta v programu Erasmus:Předmět je možné absolvovat i v semestru, kdy student vycestuje v rámci studentské mobility organizované OU (Erasmus). Student písemně zpracuje projekt a připraví prezentaci projektu v powerpointu, kterou odevzdá elektronicky v průběhu semestru. Student bude muset výběr projektu konzultovat (alespoň elektronicky) před jeho zpracováním. Další požadavky na zápočet jsou totožné z uvedenými. Požadavky ke zkoušce jsou stejné u všech studentů. Termín konání zkoušky může být upraven po vzájemné domluvě.
Garant
Mgr. Igor Fojtík, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Martin Černek, Ph.D.