Předmět Rekrelogoie (KTV / 1KREK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / 1KREK - Rekrelogoie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Program přednášek:1) Úvod do předmětu, zápočtové požadavky, vytčení cíle předmětu, vysvětlení způsobu práceŽivotní styl - obsah, determinanty, zdravý životní styl. Volný čas - základní definice, přístupy k chápání volného času, teorie volnočasového chování, aktivity volného času, pohybové aktivity volného času. Pohybová rekreace - definice, historické předpoklady jejího vzniku, determinanty.2) Determinanty pohybových aktivit - definice, členění, význam. Zařízení pro tělocvičnou rekreaci - kritéria členění, členění Pohybový režim - definice, parametry, optimalizace pohybového režimu - definice, pohybový program. Motivace k pohybové aktivitě - teoretické předpoklady, model stupňů motivační připravenosti
Získané způsobilosti
Student získá teoretické informace o základních pojmech v oblasti volného času, dokáže se orientovat v teoretických předpokladech nabídek volnočasových aktivit. Studet dokáže připravit projekt zaměřený na realizaci volnočasových aktivit a dokáže ho obhájit.
Literatura
FRÖMEL, K., NOVOSAD, J., SVOZIL, Z. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vyd.Olomouc: Univerzita Palackého, 1999. ISBN 807067945X.TEPLÝ, Z. Pohybový režim dospělých. Praha: Univerzita Karlova, 1990. ISBN 80-7066-212-3.HRĆKA, J., DRDÁCKÁ, B. Rekreačná telesná výchova a šport. Bratislava: SPN, 1992. ISBN 80-08-00486-X.VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 8090173799.FOJTÍK, I. Základy rekreologie. Ostrava: Ostravská univerzita (e-learningový text), 2003. BAMMEL, G., BAMMEL, L. Leisure and Human Behavior. Dubuque (IA): Brown, 1992. ISBN 069712200X.MARCUS, B. H., FORSYTH, L. H. Motivating People to Be Physically Active. Champaign, IL: Human Kinetics, 2003. ISBN 0-7360-4064-1.SPOUSTA, V. a kol. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
Požadavky
Předpokladem přijetí ke zkoušce je písemné vypracování projektu. Každý projekt bude zpracován písemně ve formě odpovídající ČS normě ISO 690. Rozsah zpracovaného projektu bude alespoň 4 strany textu a maximálně 6 stran. Projekt bude odevzdán do zápočtového týdne. Další informace budou sděleny ve výuce. Za zpracování projektu je možné získat 0-20 bodů. Za aktivní účast kontaktní výuce je možné získat 0-10 bodů. Minimálně musí student dosáhnout 15 bodů před zahájením zkoušky. Za zkoušku je možné získat 0-70 bodů. Zkouška proběhne písemnou formou v podobě testu. Test obsahuje otevřené otázky. Jejich počet je 10. Studenti musí celkem získat minimálně 51 bodů. Bodování je následné:0-50 bodů nevyhověl51-70 bodů dobře71-90 bodů velmi dobře91-100 bodů výborněPožadavky na studenta v programu Erasmus:Předmět je možné absolvovat i v semestru, kdy student vycestuje v rámci studentské mobility organizované OU (Erasmus). Student písemně zpracuje projekt a odevzdá elektronicky v průběhu semestru. Student bude muset výběr projektu konzultovat (alespoň elektronicky) před jeho zpracováním. Požadavky ke zkoušce jsou stejné u všech studentů. Termín konání zkoušky může být upraven po vzájemné domluvě.
Garant
Mgr. Igor Fojtík, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Igor Fojtík, Ph.D.