Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zážitková pedagogika (KTV / 2PEDG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / 2PEDG - Zážitková pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Historie zážitkové pedagogiky. Psychologické základy zážitkové pedagogiky.2. Základní principy, metody a cíle zážitkové pedagogiky.3. Výchova v přírodě. Výchova dobrodružstvím.4. Globální výchova - její podstata, cíle. Základní principy globálního učení.5. Organizace zabývající se zážitkovou pedagogikou: Outward Bound, Project Adventure, PŠL, Hnutí GO, Hnutí Brontosaurus, Junák, Pionýr?6. Lanové aktivity - základní rozdělení, typy programů, zásady bezpečnosti7. Organizace a řízení her - příprava, vedení a hodnocení programů.8. Iniciativní hry - seznamovací, zahřívací, kontaktní, na rozvoj důvěry.9. Hry na rozvoj komunikace a spolupráce, týmové hry.10. Hry zaměřené na psychiku- strategické a simulační, diskuzní, psyhologické hry.11. Hry na rozvoj tvořivosti - nehmotná a konstrukční tvorba, rukodělné práce.12. Dobrodružné, poznávací, orientační, noční a dlouhodobé hry.13. Závěrečné hry a rituály - hry pro reflexi a závěrečné hodnocení.

Získané způsobilosti

Studenti si osvojí teoretickými základy zážitkové pedagogiky, didaktické a praktické dovednosti potřebné pro přípravu, organizaci a řízení her a činností ve vnitřním i vnějším prostředí.

Literatura

PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.NEUMAN,J. a kol. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-292-0.VÁŽANSKÝ, M. Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: MU, 1992. HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkové pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.HOLEC, O. a kol. Instruktorský slabikář. Prázdninová škola Lipnice, 1994. BAKALÁŘ, E. Nové psychohry: společenské hry pro všestranný rozvoj osobnosti. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-235-1.PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.BŘICHÁČEK, V. a kol. Skautskou stezkou. Praha : Junák, 1998. ISBN 80-86109-07-0.HANUŠ,R., HRKAL,J. Zlatý fond her II. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-292-0.ZOUNKOVÁ, D. Zlatý fond her III. Praha: Portál, 2007. ISBN ISBN 978-80-7367-.

Požadavky

1) Aktivní účast na cvičeních (min 80%)2) Vypracování seminárního projektu (téma bude specifikováno 17.2.)3) Písemný test z probírané problematiky (70 % úspěšnost)Vypracování projektu, chování v hodinách i diskuse musí odpovídat základním etickým pravidlům, disciplinárnímu řádu OU. Za nečestné, podvodné jednání se bude posuzovat opsaný úkol, neuvádění zdroje informací, apod. Porušení jakéhokoliv z těchto požadavků znamená neudělení zápočtu. Předmět je možné absolvovat v semestru, kdy student vycestuje v rámci studentské mobility organizované OU (Erasmus).

Garant

Mgr. Radim Kofránek

Vyučující

Mgr. Radim Kofránek