Předmět Problematika školního plavání (KTV / 2PLAV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / 2PLAV - Problematika školního plavání, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Seznámení s obsahem předmětu, specifikace zápočtových požadavků, diagnostické postupy a jejich aplikace2. Základní plavecké dovednosti (splývání, plavecká poloha, nádechy a výdechy - plavecké dýchání) - didaktický postup výuky, specifické hry pro tyto cíle, diagnostika, postupy nápravy chyb3. Základní plavecké dovednosti (skoky, pády, orientace ve vodě) - didaktický postup výuky,specifické hry pro tyto cíle, diagnostika, postupy nápravy chyb4. Základní plavecké dovednosti - zdokonalovací výuka (pocit vody, potápění) didaktický postup výuky,specifické hry pro tyto cíle, diagnostika, postupy nápravy chyb5. Plavecký způsob kraul - didaktický postup výuky,diagnostika, postupy nápravy chyb - komplexní přístup6. Plavecký způsob kraul - didaktický postup výuky, diagnostika, postupy nápravy chyb - prvkové plavání analyticko - syntetický postup7. Plavecký způsob znak - didaktický postup výuky, diagnostika, postupy nápravy chyb, komplexní přístup i prvkové plavání včetně analyticko - syntetického postupu8. Plavecký způsob prsa - analyticko syntetický didaktický postup výuky, diagnostika, postupy nápravy chyb9. Plavecký způsob motýlek - analyticko syntetický didaktický postup výuky, diagnostika, postupy nápravy chyb10. Startovní skoky, základní a kotoulové obrátky - didaktický postup výuky, diagnostika, postupy nápravy chyb11. Organizace a realizace plaveckých závodů, metody kondičního plavání12. Užité plavání - základní prvky - didaktický postup výuky, diagnostika, postupy nápravy chyb13. Záchrana tonoucího - postup výuky, postupy nápravy chyb
Získané způsobilosti
Student po absolvování předmětu umí vytvořit učební plán základního a zdokonalovacího plaveckého výcviku na základní škole a tento plán umí zpracovat až na úroveň jedné vyučovací jednotky . Zná používané didaktické metody při plaveckém výcviku. Umí analyzovat úroveň dosažených plaveckch dovedností žáků základních školm, umí pojmenovat chyby žáků a aplikovat didaktické metody pro jejich odstranění.
Literatura
BĚLKOVÁ, T. Didaktika plavecké výuky. 1.vyd. Praha, Karolinum, 1994. ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-9049-1.BĚLKOVÁ, T. a kol. Plavání - Zdokonalovací plavecká výuka. Praha: NS Svoboda, 1998. ISBN 80-205-0550-4.HOFER, Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0169-9.SVOZIL, Z. Učební postupy v plavání. 1. vyd. Olomouc: Fakulta tělesné kultury Universita Palackého, 1997. Učební osnovy Základní školy. 1. vyd. Praha: FORTUNA, 1996.
Požadavky
˘ Pro udělení zápočtu je nutná uspokojivá docházka studentů (80 %). ˘ Vypracování tématického plánu výuky základního nebo zdokonalovacího plaveckého výcviku (2 x 20 hodin)- naplnit cíl plaveckého výcviku dle rámcového vzdělávacího programu - seminární práce˘ Zpracování přípravy na 1 - 2 hodiny výuky plavání (cíle,úkoly, obsah a struktura hodiny v návaznosti na jednotlivá cvičení a jejich popis, popis očekávaných kompetencí žáka v oblasti vědomostí a poznatků a v oblasti pohybových schopností, popis didaktických prostředků učitele)˘ Praktický výstup studentů a realizace jedné až dvou hodin výuky zvolené vyučovací jednotky
Garant
Mgr. Jaroslav Uchytil, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Uchytil, Ph.D.