Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika v rekreaci (KTV / DIDAR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTV / DIDAR - Didaktika v rekreaci, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Seznámení s obsahem předmětu. DTV jako vědecká disciplína a vyučovací předmět. (Cíl a úkoly DTV ve studijním programu pregraduální přípravy studentů rekreologie).2. Tělovýchovný proces v podmínkách tělocvičné rekreologie. (Základní didaktické kategorie, struktura, obecné a specifické znaky).3. Proces výchovného působení v procesu tělocvičné rekreologie, jeho podstata a možnosti.4. Vyučování pohybových činností I. (Obecné a tělovýchovné teorie motorického učení).5. Vyučování pohybových činností II. (Didaktické aspekty motorického učení).6. Zdokonalování tělesných a pohybových předpokladů v podmínkách tělocvičné rekreace.7. Hlavní činitelé tělocvičné rekreace a jejich interakce.8. Osobnost řídícího subjektu.9. Osobnost klienta v procesu tělocvičné rekreace.10. Podmínky tělocvičné rekreace a jejich legislativní zabezpečení.11. Projekt procesu tělocvičné rekreace.12. Základní didaktické kategorie projektu a jejich význam.13. Výběrové téma k problematice systému procesu tělocvičné rekreace.Semináře:Jak se učíme?Učení a paměť, druhy paměti, učení jako aktivní proces, odměny a motivace, emocionální potřeby klientů.Osvojování praktických a intelektuálních dovedností, běžně vyučované způsobilosti a dovednosti.Vyučování jako dvousměrný proces, motivace, chvála a kritika.Vztah učitel, trenér, atp žák, klient a rovné možnosti.Jak vést skupinu?Kázeň a řešení problémů.Výklad, umění vysvětlovat, umění ukazovat, procvičování.Dialogická metoda, diskuse.Skupinová práce.Hry a simulační hry, hry pro osvojování jazykových a komunikačních dovedností.Projekty a samostatné práce.Plánování kurzů.Sestavování plánu a vyhodnocení.

Získané způsobilosti

Osvojuje si základní pojmy didaktiky.Dokáže využívat odbornou terminologii.Rozvíjí kompetence - komunikační a interakční.Získává kompetence pedagogicko-výzkumné.

Literatura

RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-659-7. PETTY, J. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.KURELOVÁ, M. a kol. Pedagogika II. Kapitoly z obecné didaktiky. Ostrava : PdF OU, 1999. HODAŇ, B., DOHNAL, T. Rekreologie. Olomouc:Hanex, 2005. LOCHMANOVÁ,L., MAZAL, F. Učitel mezi paragrafy. Olomouc: Hanex, 1999. ISBN 80-85783-21-5.MALACH, J. Základy didaktiky (Studijní opora pro distanční vzdělávání). Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.

Požadavky

Hodnocení zkoušky:100 - 91 bodů výborně90 - 71 bodů velmi dobře70 - 51 bodů dobře50 - 0 bodů nevyhovělZkouška: Znalost přednášených okruhů a okruhů určených pro samostudium. Bude probíhat písemnou formou.Předmět je možné absolvovat v semestru, kdy student vycestuje v rámci studentské mobility organizované OU (Erasmus).Podmínkou pro přihlášení na zkoušku je vypracování seminárních úkolů v semináři, prezentace seminárního úkolu a 70 % účasti na seminářích.

Garant

PaedDr. Hana Klimtová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Hana Klimtová, Ph.D.