Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie a didaktika výtvarné výchovy 1 (KVV / 2DID1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 2DID1 - Teorie a didaktika výtvarné výchovy 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

I. Pojetí předmětu výtvarná výchova v kontextu vývoje výchovy a vzdělání;1.nárys historie předmětu, 2. soudobé dimenze a tendence výtvarné výchovy, rámcový plán a osnovy 3. informační zdrojeII.A Východiska, prostředky, metody a formy realizace výuky; 1. pojetí cílových kategorií výtvarné výchovy v návaznosti na rozvíjení osobnostních dispozic studentů střední školy, 2. koncepty, obsahy a náměty a jejich konkretizace ve výuceII.B Východiska, prostředky, metody a formy realizace výuky; 1. strukturace vyučovací jednotky výtvarné výchovy, organizační formy 2. motivační a hodnotící aspekty ve výtvarné výchově, 3. příprava učitele na vyučování, plán výuky, prostor a podmínky vyučováníIII. Výtvarný projev - jeho vývoj a význam v procesu ontogeneze; 1. vznik, vývoj a charakteristické znaky dětského výtvarného projevu, 2. ke vztahu ontogeneze a fylogeneze výtvarného výrazu, 3. výtvarný projev dospívajících a adolescentů, 4. typologie výtvarných projevů a její uplatnění ve výuce VV

Získané způsobilosti

Student zná soudobé koncepce výtvarné výchovy, používá odbornou terminologii teorie výtvarné výchovy. Aplikuje teoretické poznatky do praktických cvičení, v nichž rozvíjí schopnosti a dovednosti utvářející jeho profesní kompetence.

Literatura

Alternativní osnovy VV 2001-2002. In ERGO 1/02. Ústí nad Labem : UJEP, 2002. ŠVEC, V. Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele - módnost nebo potřeba? In Pedagogika roč. XLIV, 1994, s. 105-112. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha : PdF UK, 1991. ISBN 80-7066-368-5.SLAVÍK, J. Kapitoly z výtvarné výchovy I (bez ISBN). Praha : KVV PdF UK, 1993. SLAVÍK, J. Kapitoly z výtvarné výchovy II (bez ISBN). Praha : KVV PdF UK, 1994. SLAVÍK, J. Pojem Koncept v autonomním pojetí výchovy. In Pedagogika ro.č XLV. 1995. ISBN s. 328-338.HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. Praha : PdF UK, 1994. SLAVÍK, J. Výchovný cíl jako žákova zakázka pro učitele. In Pedagogika, roč. XLV. 1995. ISBN s. 260-268.SLAVÍK, J. Co, jak a proč hodnotíme ve výtvarné výchově. In Slavík, Jan: Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. Časopisy Výtvarná výchova, Kunst und Unterricht, Umění, Umělec, Ateliér, Prostor, Art in America aj. KLÍČOVÉ KOMPETENCE [online]. [cit. 12.8.2009]. BELZ, H., SIEGRIEST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.KLIVAR, M., POLCAR, M. Kresba v životě člověka. Praha : SPN, 1987. CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1992. ISBN 80-85277-79-4.Vančát, J. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. Praha: Sdružení MAC s.r.o., 2002. ISBN 80-86015-90-4.Rámcový vzdělávací program. G [online]. [cit. 12.8.2009]. CIKÁNOVÁ, K. Tužkou, štětcem nebo myší. Praha : Aventinum, 1998. ISBN 80-7151-031-9.DVOŘÁKOVÁ, H. Výtvarná výchova na prvním stupni I. Pracovní sešit pro 1. a 3. ročník. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1996. ISBN 80-7068-066-0.SVOBODOVÁ, M. Výtvarná výchova v předškolním věku. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1998. ISBN 80-85808-47-1.ROESELOVÁ, V. Výtvarné techniky. Praha : Sarah, 1995. ISBN 80-902267-1-X.UŽDIL, J. Výtvarný projev a výchova. Praha : SPN, 1974.

Požadavky

Studenti prokazují míru vhledu do problematiky předmětu kvalitou souboru realizací úkolů řešených ve cvičeních a seminární prací. Osobní portfolio zahrnuje dokumentaci teoretického, praktického a tvůrčího růstu studentů.

Vyučující

BcA. Mgr. Kristina SedlíkováBcA. Mgr. Kristina Sedlíková