Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teo.a prax.výtv.vých.-Konc.a dial.ve vzd (KVV / 2JTDA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 2JTDA - Teo.a prax.výtv.vých.-Konc.a dial.ve vzd, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vývoj dětského výtvarného projevu.2.- 3. Artefiletické pojetí výtvarné výchovy; cíle, koncepty, obsahy.4. Reflektivní dialog jako prostředek uvědomování, poznávání a hodnocení.5. Diagnostické, projektivní a abreaktivní aspekty výtvarného vyjádření v kontextu s osobní, tvůrčí i reflektující zkušeností.6. Výtvarné výrazové prostředky a formy v kontextu s uplatněním jejich sdělných, relaxačních a abreaktivních aspektů.7.- 10. Řeč znaků a symbolů ve vizuálních a verbálních formách/znakových systémech (ve výtvarném umění, ve výrazové, především vizuální tvorbě, v představách a snech a také v pohádkách, mýtech, příbězích ap.).11.- 12. Projektování výtvarných programů akcentujících artefiletické aspekty výtvarné výchovy.13. Informační zdroje k dané oblasti a jejich charakteristika.

Získané způsobilosti

Student rozumí a aktivně pracuje s terminologií a principy artefiletického pojetí výtvarné výchovy. Umí číst a reflektovat vizuálně obrazná vyjádření. Projektuje, realizuje a reflektuje výtvarné programy daného zaměření.

Literatura

SLAVÍK, J. Kapitoly z výtvarné výchovy I (bez ISBN). Praha : KVV PdF UK, 1993. SLAVÍK, J. Kapitoly z výtvarné výchovy II (bez ISBN). Praha : KVV PdF UK, 1994. SLAVÍK, J. Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-437-3.SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) I. díl. Praha : Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-066-8.SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) 2.díl. Praha : Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-130-3.ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-616-0.CASEOVÁ, C., DALLEYOVÁ, T. Arteterapie s dětmi. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-065-0.LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Cez relaxáciu k tvorivosti v škole. Prešov: ManaCon, 1996. DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : Portál, 2001. RIEDEL, I. Obrazy v terapii, umění a náboženství. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-531-8.LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. ČAČKA, O. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, 1999. ISBN 80-7239-034-1.BABYRÁDOVÁ, H. Symbol v dětské výtvarném projevu. Brno: PdF MU, 1999. ISBN 80-210-2079-2.Campbellová, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-428-1.BETTELHEIM, B. Za tajemstvím pohádek. Proč a jak je číst v dnešní době. (bez ISBN). Praha : Nakladatelství Lidových novin, 2000. ISBN bez ISBN.Jung, C. G. Analytická psychologie - její teorie a praxe. Praha: Academia, 1993. Vojáček,K. Autogenní trénink. Praha: Avicenum, 1988. Kaufmannová-Huberová, G. Děti potřebují rituály. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-203-3.KASTOVÁ, V. Dynamika symbolů. Základy jungovské psychoterapie. Praha : Portál, 2000. GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.SHAPIRO, L. E. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha : Portál, 1998. Cooperová, J.C. Ilustrovaná encyklopedie tradičních symbolů. Praha: MF, 1999. KASTOVÁ, V. Imaginace jako prostor setkání s nevědomím. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-302-1.DACEY, J. S., LEMON, K. H. Kreativita-biologické faktory. Praha : Grada Publishing, 2000. Campbell, J. Proměny mýtu v čase. Praha: Portál, 2000. Fürstová, M. Psychologie. Olomouc: Votobia, 1993. KULKA, J. Psychologie umění (Obecné základy). Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-23694-4.BECKER, U. Slovník symbolů. Praha: Portál, 2002. Fontana, D. Tajemný jazyk symbolů. Praha : Paseka, 1994. ISBN 80-85192-91-8.Heffernanová, J. Tajemství dvou partnerů. Sny a mýty. Teorie a metodika práce se sny. Liberec: Dauphin, 1995.

Požadavky

Výstup:Soubor realizací průběžně zadávaných úkolů, vhled do problematiky a schopnost aplikace. Didaktický test.