Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teor.a prax.výtv.vých- vizuální komun. (KVV / 2JTDC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 2JTDC - Teor.a prax.výtv.vých- vizuální komun., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vizuální kultura, její výrazové prostředky, systémy a projevy; vizuální studia.2. Tvorba, recepce, analýza a interpretace vizuálií.3. Tvořivost. Procesuální stránka tvořivosti, tvůrčí myšlení, druhy inteligence a tvořivost, složky kreativity, typy tvořivosti.4. Vizuální gramotnost, její nabývání, prohlubování a kultivování především v komunikaci s výtvarným uměním.5. Komunikace s uměleckým dílem jako proces socializace a enkulturace; rozkrývání etických hodnot v procesu komunikace s uměním.6. Muzejní pedagogika, její vývoj a současnost zprostředkování umění.7. Prezentace umění; klasifikace muzeí, společenská funkce muzeí, muzejní strategie; muzejní expozice, muzejní kontextualizace.8. Zprostředkování umění jako interdisciplinární problém, metodologie galerijních animací v kontextu se soudobými tendencemi prezentace umění.9. Animační programy a dialogové katalogy a další interaktivní materiály pro recipienty.10. - 13. Tvorba animačních programů a jejich realizace v muzeích, galeriích atd.

Získané způsobilosti

Student je schopen profesního integrovaného myšlení nad problémy výtvarného vzdělávání žáků střední školy a základní umělecké školy. Prokazuje schopnost volit vhodné vyučovací strategie ke vzdělávání žáků, vnímat a řešit otázky jejich učebních činností:- v plošné, prostorové, časoprostorové a intermediální tvorbě- v psychodidaktických otázkách vizuální komunikace- v psychodidaktických otázkách širší sociální komunikace - v neverbálních a verbální projevech s důrazem na projev expresivní- v mezioborových vztazích vzdělávání žáků.

Literatura

LASOTOVÁ, D. Dialogová katalog a jeho role v procesu zprostředkování umění a galerijních animací. In: Muzeum, umění a společnost. 1. vydání. 2005. HORÁČEK, R. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.FULKOVÁ, M. Když se řekne vizuální gramotnost. In Výtvarná výchova, ročník 42, s. 12-14. 2002. WWW: https://portal.osu.cz/web_doc/1174550407153.pdf.http://www.osu.cz/dokumenty/proportal/pdf/kvv/kom_vd2.pdfLASOTOVÁ, D. Křídla Karla Lepíka. Dialogový katalog. Ostrava : PdF OU, 2006. ISBN 80-7368-236-2.FLUSSER, V. Moc obrazu. In: Výtvarné umění - The Magazine for contemporary Art 3 - 4., 1996. FILIPOVÁ, M., RAMPLEY, M. (eds.). Možnosti vizuálních studií. Obrazy-texty-interpretace. Brno, 2007. ISBN 978-80-87029-26-8.KESNER, L. Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: AGRO, 2000. ISBN 80-7203-252-6.KULKA, J. Psychologie umění (Obecné základy). Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-23694-4.Rámcový vzdělávací program. Gymnaziální vzdělávání. [online]. [2005-2008] [cit. 6.12.2008]. ČERNÝ, J., HOLEŠ, J. Sémiotika. Praha, 2004. ISBN 80-7178-832-5.SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) I. díl. Praha : Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-066-8.WALTHER, I. F. (ed.). Umění 20. století. Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-729-521-8.LASOTOVÁ, D. Zaplaveni obrazy. Ostrava: OU, 2012.

Požadavky

Výstup:Student zpracovává seminární práci na základě zadání problému. Podmínkou uzavření semestru je úspěšné absolvování pojmových testů a testů z teorie výtvarné výchovy.Podmínkou udělení zápočtu je 80 % aktivní účast studentů na semináři, zpracování seminární práce - projektu výzkumu, realizace některé jeho části a zpracování výsledků, úspěšné absolvování tří znalostních testů z teorie výtvarné výchovy.

Garant

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.