Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interdisciplinární edukační programy (KVV / 2JTZC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 2JTZC - Interdisciplinární edukační programy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 2. Příprava, realizace a reflexe vzdělávacích situací se zaměřením na výtvarné výrazové činnosti v kresbě, malbě, grafice na základní a střední umělecké škole, na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.3. Příprava, realizace a reflexe vzdělávacích situací se zaměřením na výtvarné výrazové činností v prostorové tvorbě na základní a střední umělecké škole, na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.4. Příprava, realizace a reflexe vzdělávacích situací se zaměřením na výtvarné výrazové činností v akční tvorbě, enviromentální tvorbě, instalaci na základní a střední umělecké škole, na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.5. - 6. Příprava, realizace a reflexe vzdělávacích situací se zaměřením na komunikaci s uměleckým dílem. Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní a střední umělecké škole, na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.7. - 8. Příprava, realizace a reflexe vzdělávací situace se vzdělávacím obsahem zaměřeným na dějiny výtvarného umění starověku a středověku. Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní umělecké škole (v jednotlivých ročnících ), na střední umělecké škole a na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.9. - 10. Příprava, realizace a reflexe vzdělávací situace se vzdělávacím obsahem zaměřeným na dějiny výtvarného umění novověku (renesance - 19. století). Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní umělecké škole (v jednotlivých ročnících), na střední umělecké škole a na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.11. Příprava, realizace a reflexe vzdělávací situace se vzdělávacím obsahem zaměřeným na dějiny výtvarného umění moderny. Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní umělecké škole (v jednotlivých ročnících ), na střední umělecké škole a na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.12. Příprava, realizace a reflexe vzdělávací situace se vzdělávacím obsahem zaměřeným na dějiny výtvarného umění od 60. let minulého století do současnosti -.intermediální tvorba, fotografie, nová média. Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní umělecké škole (v jednotlivých ročnících ), na střední umělecké škole a na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.13. Kolokviální rozprava nad stupněm dosažených kompetencí k přípravě, realizaci a reflexi vzdělávací situace v prostředí muzea umění.

Získané způsobilosti

Student je schopen profesního integrovaného myšlení nad problémy výtvarného vzdělávání žáků střední školy a základní umělecké školy. Prokazuje schopnost volit vhodné vyučovací strategie ke vzdělávání žáků, vnímat a řešit otázky jejich učebních činností:- v plošné, prostorové, časoprostorové a intermediální tvorbě- v psychodidaktických otázkách vizuální komunikace- v psychodidaktických otázkách širší sociální komunikace - v neverbálních a verbálních projevech s důrazem na projev expresivní- v mezioborových vztazích vzdělávání žáků.

Literatura

ZHOŘ, I., HORÁČEK, R., HAVLÍK, V. Akční tvorba. Olomouc : PdF UP, 1991. ISBN 80-7067-074-6.MORGANOVÁ, P. Akční umění. Olomouc : Votobia, 1999. ISBN 80-7198-351-9.LUCIE-SMITH, E. Arttoday. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.GOLDING, J. Cesty k abstraktnímu umění. Brno, 2003. ISBN 80-86598-48-9. BYDŽOVSKÁ, L., LAHODA, V., SRP, K. České moderní umění 1900 - 1960. Praha : NG, 1995. ISBN 80-7010-057-5.PETRASOVÁ, T. Dějiny českého výtvarného umění III (1780-1890). Praha : Academia, 2001. ISBN 80-200-0737-0.Bydžovská, L. - Lahoda, V. - Nešlehová, M. - Platovská, M. - Švácha, R. (eds.). Dějiny českého výtvarného umění (IV/2) 1890-1938. Praha, 1998. ISBN 80-200-0630-3.Horáček, R. Galerijní animace a zprostředkování umění. Olomučany: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.KREJČA, A. Grafické techniky. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-7151-638-8.Kesner, L. Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, 2000. Volavka, V. O soše. Praha : SNKL, 1959. KYBAL, A. O textilním výtvarném projevu. Praha: SNKL, 1971. SLAVÍK, J. Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-437-3.KULKA, J. Psychologie umění (Obecné základy). Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-23694-4.Rámcový vzdělávací program. Gymnaziální vzdělávání. [online]. [2005-2008] [cit. 6.12.2008].. GABLIKOVÁ, S. Selhala moderna?. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.ČERNÝ, J., HOLEŠ, J. Sémiotika. Praha, 2004. ISBN 80-7178-832-5.ZHOŘ, I. Škola výtvarného myšlení. Brno : Krajské kulturní středisko, Okresní kulturní středisko, 1989. TEISSIG, K. Technika kresby. Praha : Aventinum, 1999. ISBN 80-85277-49-2. Rada, P. Techniky keramiky. Praha : Aventinum, 1990. LOSOS, L. Techniky malby. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-85277-03-4.DEMPSEYOVÁ, A. Umělecké styly, školy a hnutí. Encyklopedický průvodce moderním uměním. Praha, 2002. ISBN 80-7209-402-5.SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) I. díl. Praha : Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-066-8.WALTHER, I. F. (ed.). Umění 20. století. Praha: Slovart, 2004. ISBN 80-729-521-8.

Požadavky

V rámci kolokvia ústně a v seminární písemné práci na zvolené téma prokazuje míru svých profesních kompetencí k přípravě realizaci a reflexi vzdělávacích situací na základní, střední umělecké škole a gymnáziu.

Garant

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.