Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - Výtvarná výchova s didaktikou (KVV / 2SZM2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 2SZM2 - SZZ - Výtvarná výchova s didaktikou, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Státní závěrečná zkouška -uzavírá druhou etapu vysokoškolské profesní přípravy studentů ve studijním programu a oboru Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy a základní školy. Zkouška studentům umožňuje prokazovat kvalifikační připravenost na řešení vzdělávacích situací ve výtvarném vzdělávacím oboru ve vztahu k různým věkovým stupňům žáků a studentů. Absolvent magisterského stupně vysokoškolské přípravy u zkoušky v integrativní podobě dosaženého profesního myšlení prokazuje:1. teoretickou znalost otázek dějin výtvarné kultury s důrazem na jejich integritu v daném dějinném horizontu a v kulturních souvislostech;2. schopnost rozumět psychodidaktickým otázkám - jejich receptivním a produktivním dimenzím spojeným s rolí učitele výtvarného vzdělávacího oboru na střední škole a základní škole;3. teoretickou znalost otázek výtvarné vizuální formy, jejích technologií a technik.;4. schopnost promýšlení a náležité prezentování obsahů otázky z pozice individuálního odborně poučeného náhledu.

Získané způsobilosti

Student vykonáním státní závěrečné zkoušky z výtvarné výchovy prokazuje kvalifikační připravenost a míru vyzrálé profesní adaptability učitele výtvarné výchovy (výtvarného oboru) na základní škole na podmínky vzdělávací praxe ve výtvarném oboru a jeho teoretického zázemí.

Literatura

KANDINSKY, V. Bod, linie, plocha: příspěvek k analýze malířských prostředků. Praha : Triáda, 2000. ISBN 80-86138-16-X.SZTABLOVÁ, D. Doteky světů : Některé souvislosti v problematice uplatňování a rozvíjení profesních dovedností učitelů výtvarné výchovy v oblasti zpřístupňování světa vizuální kultury, její výtvarné formy. In: Šupšáková, B. Vizuálna kultúra a umenie v škole : Nové myšlenky a prístupy. Bratislava : Digit, 2004. ISBN 80-968441-0.SZTABLOVÁ, D. K některým otázkám pedagogické praxe posluchačů oboru učitelství primární školy ve výtvarné výchově. Ostrava : Ostravská univerzita, 1997. ISBN 80-7042-121-5.WWW: https://portal.osu.cz/web_doc/1174550407153.pdf.http://www.osu.cz/dokumenty/proportal/pdf/kvv/kom_vd2.pdfKANDINSKY, V. O duchovosti v umění. 1998. KULKA, J. Psychologie umění. Praha : GRADA Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.Eco, U. Umění a krása středověké estetice. Praha, 1998. ISBN 978-80-7203-892-3.KULKA, T. Umění a kýč. Praha : Torst, 1994. ISBN 80-85639-17-3.

Požadavky

Státní závěrečná zkouška - Výtvarná výchova - vychází z očekávaných a průběžně rozvíjených výtvarných-psychosociálních kompetencí magisterského studia Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy a základní školy - opírá se o obsahy zážitkových programů absolvovaných předmětů magisterského studia završených teoretickým studiem receptivních a tvůrčích základních otázek oboru sochařství, grafika, kresba, textilní tvorba, malba, dějiny výtvarných umění a základy teorie a praxe výtvarné výchovy (výtvarného oboru); - předpokládá znalost teoretických poznatků, které studijní programy završovaly, jednotlivé problémy teoreticky definovaly a vysvětlovaly; - přímo i nepřímo navazuje na všechny obsahy, které studenta v procesu profesní přípravy na katedře výtvarné výchovy v průběhu pětiletého vysokoškolského studia na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity v Ostravě doprovázely a které se staly součástí jeho profesního růstu. Během zkoušky student prokáže: - teoretické znalosti dílčích i spojitých otázek jednotlivých témat teoretické zkoušky s vazbou na vlastní zkušenosti z výtvarné tvorby, ze spolupráce se žáky a studenty v podmínkách školního vzdělávání ve výtvarné výchově (ve výtvarném oboru) a ve výtvarné seberealizaci dětí v mimoškolních aktivitách; - prokáže dobrou orientovanost ve studiu již zadaných informačních zdrojů - současné odborné literatury k teorii výtvarné výchovy; umí diskutovat jejich podstatné otázky v detailech i v obsahových spojitostech; je schopen vysvětlit rozdíly nebo spojitosti jednotlivých autorských pojetí výtvarného vzdělávání; která autenticky poznal nebo která teoreticky prostudoval. Viz - Detail studijního oboru, Externí dokumenty - Obsah a rozsah SZZ (náhled).

Garant

PhDr. Ondřej Vorel, ArtD.