Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Prostorová tvorba - Konstr. a tvarování (KVV / 3JPT2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 3JPT2 - Prostorová tvorba - Konstr. a tvarování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.- 2. Svébytnost trojrozměrného vizuálního projevu. Rozvíjení představivosti vizuální zkušeností a tvarové improvizace.3.- 4. Formování světlem a stínem, variace objemu a forem. Kombinace s dutým tvarem - nosnost stěn v alternativních materiálech.5.- 6. Rozvíjení trojrozměrné představivosti - z plochy do objemu.7.- 8. Proměny organické morfologie do geometrické konstrukce. Stavby tvarů - konstrukce tvaru nádob, schránek.9.- 10. Konstruování, stylizace, tvarové analogie, modul, skladebná kombinatorika. Nádoby - dózy - mísy a jejich soubory. Modelovaní z plátu - obtisku předmětu a jejich fragmentů.11.- 12. Objekt a povrchy, struktury a textury, barevnost tvaru a prostoru.13. "Design od sporáku." Kutilské sestavání dílů, celků, kompozic a objektů z "veřejných" tvarů, nalezených předmětů a částí. Navrhovat doplňkové předměty z oblastí produkt designu.

Získané způsobilosti

Student:- prokazuje schopnost a dovednost řešit konstruktivní vizuální úkoly v prostoru autenticky, originálně, v myšlenkových souvislostech a v tematických celcích s uplatněním uvědomovaných principů prostorové tvorby v různých materiálech a jejich kombinacích - s uplatněním tvůrčích principů je schopen originálně řešit proměny organických morfologických forem do geometrické konstrukce - s oporou o své zkušenosti a teoretické znalosti z teorie výtvarné tvorby a dějin výtvarné kultury - je schopen vysvětlit souvislosti mezi myšlenkovým zázemím vznikajícího artefaktu a jeho konstruktivní formou - je schopen uplatňovat své tvůrčí zkušenosti a znalosti v ostatních souvislostech vzdělávání provázející první ročník vysokoškolského studia výtvarného oboru (výtvarné výchovy) se zaměřením na vzdělávání

Literatura

LUCIE-SMITH, E. Arttoday. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.ŠETLÍK, J. Cesty po ateliérech 1976-1986. Praha : Torst, 1996. ISBN 80-85639-89-0.WITTLICH, P. České sochařství ve XX. století. Praha : SPN, 1978. FIELLOVI, P. a CH. Design 20. století. Bratislava: Slovart : Taschen, 2006. ISBN 978-80-7209-560-5.LITTLE, S. Jak chápat umění. Bratislava: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-751-2.MORANT, H. Mráz. Praha : Odeon, 1983. Volavka, V. O soše. Praha : SNKL, 1959. ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992. ISBN 80-04-25555-8.Slovník západoevropského sochárstva. Od Rodina po Moora. Bratislava: Tatran, 1973. GOMBRICH, E. H. Umění a iluze. Praha : Odeon, 1985.

Požadavky

Kontinuální plnění seminárních a domácích úkolů.

Garant

prof. Ivo Chovanec, ak. soch.

Vyučující

prof. Ivo Chovanec, ak. soch.prof. Ivo Chovanec, ak. soch.