Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Asistentská praxe ve výtvarné výchově (KVV / 3JPZS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 3JPZS - Asistentská praxe ve výtvarné výchově, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1 Pozorování učebních aktivit žáků ve vyučovací jednotce výtvarné výchovy, výtvarného oboru - pojetí výuky, jeho adekvátnost ve vztahu k současným nárokům na něj kladeným.Analýzy pozorování a jejich hodnocení.2. Pozorování vyučovacích činností učitele ve vyučovací jednotce výtvarné výchovy, výtvarného oboru - pojetí výuky, jeho adekvátnost ve vztahu k současným nárokům na něj kladeným.Analýzy pozorování a jejich hodnocení.3. - 4. Asistence při výuce učitele výtvarné výchovy, výtvarného oboru, reflexe zkušeností - ve vstupní, průběžné a závěrečné motivaci vyučovací jednotky.5. Asistence při výuce učitele výtvarné výchovy, výtvarného oboru, reflexe zkušeností - z etapy zadávání vizuálního úkolu - námětu a jeho formy žákům a samostatné práce žáků, jejich reflexe.6. - 7. Aktivní příprava obsahů zážitkových situací dětí ve spolupráci s učitelem, myšlenková rozvaha vrstva námětu vizuálního úkolu - jeho obsahové, materiální a organizační zajištění a uskutečnění.8. - 9. Aktivní příprava obsahů zážitkových obsahů žáků ve vyučovací jednotce ve spolupráci s učitelem, myšlenková rozvaha nad řešením vztahu námětu, plošné nebo prostorové formy výtvarné realizace.10. - 11. Aktivní příprava zážitkových obsahů žáků ve vyučovací jednotce ve spolupráci s učitelem, zaměřeno na kvality verbální i neverbální komunikace studentů při komunikaci se žáky.12. - 13. Aktivní příprava zážitkových obsahů žáků ve vyučovací jednotce ve spolupráci s učitelem, zaměřeno na hodnocení výtvarných projevů dětí s oporou o kritéria expresivních vizuálních sdělení žáků.

Získané způsobilosti

Student prokazuje svoji způsobilost vnímat a hodnotit vzdělávací situace v souvislostech obecně pedagogických i výtvarně -oborových. Je schopen analyzovat jejich skladbu, popsat učební činnosti žáků. Rozumí základním charakteristikám vzdělávacích činností učitele, kterým by mohl a měl asistovat. Uspořádává otázky, se kterými se setkává v prostředí vzdělávání a je schopen jednoduchých reflexí.

Literatura

HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha : PdF UK, 1991. ISBN 80-7066-368-5.JŮVA, V. Estetická výchova. Brno : Paido, 1995. ISBN 80-85931-12-5.PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.VYGOTSKIJ, L. S. Myšlení a řeč. Praha: SPN, 1970. ADAMEC, J., ŠAMŠULA, P. Průvodce výtvarným uměním I. II. Praha : Práce, 1995. ISBN 80-208-0359-9.ŠAMŠULA, P., HIRSCHOVÁ, J. Průvodce výtvarným uměním IV. Praha : Práce, 1994. ISBN 80-2080008-5.BLÁHA, J., SLAVÍK, J . Průvodce výtvarným uměním V. Praha : Práce, 1997. ISBN 80-208-0432-3.HAZUKOVÁ, H., DVOŘÁKOVÁ, M. Situace ve výtvarné výchově. Liberec : Technická univerzita, 2002. ISBN 80-7083-661-X.KULKA, T. Umění a kýč. Praha : Torst, 1994. ISBN 80-85639-17-3.SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., HAZUKOVÁ, H. Výtvarné čarování. Praha : Univerzita Karlova, 2000. ISBN 80-7290-016-1.ŠLÉDR, J. Základní otázky psychologie umění. Praha: UK, 1988. ISBN 80-208-0386-6.SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S. Dívej se, tvoř a povídej: Artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-736-322-2.Horáček, R. Galerijní animace a zprostředkování umění. Olomučany: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7.SZTABLOVÁ, D. Hodnoty a integrita výtvarného vzdělávání na 1. a 2. st. základního vzdělávání. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-80-7368-558-4.SZTABLOVÁ, D. K některým otázkám pedagogické praxe posluchačů oboru učitelství primární školy. Ostrava : Ostravská univerzita v Ostravě, 1997. ISBN 80-7042-121-5.ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 1-2 : výtvarná čítanka pro 2.-5. ročník základní školy. Praha : Práce, 1996. ISBN 80-208-0380-7.ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 5 : výtvarná čítanka od 8. ročníku základní školy a pro víceletá gymnázia. Praha: Práce, 2000. ISBN 80-86287-26-2.SZTABLOVÁ, D. Otázky a konflikty nad rolí učitele výtvarné výchovy v primární škole. In Pedagogické vědy : sborník prací Pedagogické fakulty Ostravské univerzity. Ostrava: PdF OU, 1997. ISBN 80-7042-137-1.BLAŽÍČEK, O. J., KROPÁČEK, J. Slovník pojmů z dějin umění. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0246-6.MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.SLAVÍK, J. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) I. díl. Praha : Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-066-8.SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) 2.díl. Praha : Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-130-3.UŽDIL, J. Výtvarný projev a výchova. Praha : SPN, 1974.

Požadavky

Seminární práce - písemné zpracování pozorovaných edukačních situací a prostředí zaměřeného na vzdělávání ve výtvarné výchově. Student se v průběhu cvičení:- aktivně podílí na programech asistentské práce, využívá svého potenciálu ke zkvalitnění výuky výtvarné výchovy, které se jako asistent pedagoga účastní.Body Hodnocení Zkouška Zkouška OU Zápočet OU (šestistupňová klasifikační stupnice) (šestistupňová klasifikační stupnice) (čtyřstupňová klasifikační stupnice) 91 - 100 A 1 1 započteno81 - 90 B 2+ 2 71 - 80 C 2- 61 - 70 D 3+ 3 51 - 60 E 3- 0 - 50 F, FX 4 4 nezapočteno

Garant

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.