Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - bakalářská zk. z výtvarné výchovy (KVV / 3JSZZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 3JSZZ - SZZ - bakalářská zk. z výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Státní závěrečná zkouška - bakalářská uzavírá první etapu vysokoškolské profesní přípravy studentů studijního programu Specializace v pedagogice studijního oboru Výtvarný obor se zaměřením na vzdělávání. Zkouška studentům umožňuje prokázat základní vysokoškolskou připravenost a míru profesní adaptability na podmínky a požadavky vzdělávací praxe ve výtvarném oboru. Absolvent tohoto programu a oboru by měl v závěru studia splňovat vstupní požadavky, které předpokládá navazující magisterské studium oboru Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy a základní umělecké školy. Absolvent bakalářského stupně vysokoškolské přípravy u zkoušky prokazuje:1. schopnost rozumět otázkám spojeným s rolí pedagogického asistenta (s nižším stupněm vysokoškolského vzdělání) ve výtvarné výchově (ve vzdělávacím oboru) na střední škole a na základní umělecké škole;2. potřebnou míru připravenosti k vyššímu stupni vysokoškolského vzdělávání v učitelských studijních oborech - především oboru Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy a základní umělecké školy.Otázky ke státním závěrečným zkouškám jsou součástí příloh.

Získané způsobilosti

V rámci ověřování a hodnocení receptivních a produktivních kompetencí absolventů bakalářského studijního programu student:- prokazuje svoji schopnost a dovednost obhájit své praktické i teoretické znalosti s vazbou na výtvarnou výchovu se zaměřením na vzdělávání - umí vysvětlit své postoje k vlastní tvorbě i tvorbě druhých lidí s oporou o znalosti z teorie výtvarného umění, dějin výtvarné kultury, technologie výtvarné tvorby, estetiky - vysvětluje vybrané problémy psychosociálního zázemí tvůrčího procesu ve výtvarném vzdělávacím oboru, je schopen se vyjádřit na úrovni předpokládané u absolventa bakalářského stupně vysokoškolského studia výtvarného oboru (výtvarné výchovy) se zaměřením na vzdělávání

Literatura

GADAMER, H. G. Aktualita krásného (Umenie ako hra, symbol a slávnosť). Bratislava : Archa, 1995. ISBN 80-7115-078-9.ZAMAROVSKÝ, V. Bohové a hrdinové antických bájí. Praha : Mladá fronta, 1965. Dějiny českého výtvarného umění I., II., IV. Praha, 1984. Pijoan, J. (ed.). Dějiny umění I-XII. Praha, 1977. SLAVÍK, J. Dialog ve výtvarném zážitku, zážitek ve výtvarném dialogu. 1999. Zuska, V. Estetika na křižovatce humanitních disciplín. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-379-2.WITTLICH, P. Literatura k dějinám umění, vývojový přehled. Praha : Karolinum, 1992. CHALUPECKÝ, J. Nové umění v Čechách. Jinočany : H+H, 1994. ISBN 80-85787-81-4.ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 1-2 : výtvarná čítanka pro 2.-5. ročník základní školy. Praha : Práce, 1996. ISBN 80-208-0380-7.ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992. ISBN 80-04-25555-8.ADAMEC, J., ŠAMŠULA, P. Průvodce výtvarným uměním I. II. Praha : Práce, 1995. ISBN 80-208-0359-9.ČAČKA, O. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, 1999. ISBN 80-7239-034-1.BLAŽÍČEK, O. J., KROPÁČEK, J. Slovník pojmů z dějin umění. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0246-6.Babyrádová, H. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: PdF MU, 1999. WITTLICH, P. Texty současných historiků a teoretiků umění. Praha : Univerzita Karlova, 1968. ECO, U. Umění a krása ve středověké estetice. Praha: Argo, 1998. KULKA, T. Umění a kýč. Torst. Praha, 1994. ISBN 80-85639-17-3.Zuska, V. Umění, krása, šeredno. Texty z estetiky 20. století. Praha : Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0540-6.

Požadavky

Státní závěrečná zkouška bakalářská - Výtvarná výchova- vychází z očekávaných a průběžně rozvíjených výtvarných -psychosociálních kompetencí bakaláře výtvarného oboru se zaměřením na vzdělávání na středních školách a na základních uměleckých školách;- opírá se o obsahy zážitkových programů absolvovaných předmětů bakalářského studia završených teoretickým studiem receptivních a tvůrčích základních otázek oboru sochařství, grafika, kresba, textilní tvorba, malba, dějiny výtvarných umění a základy teorie a praxe výtvarné výchovy (výtvarného oboru);- předpokládá znalost teoretických poznatků, které zážitkové programy završovaly, jednotlivé problémy teoreticky definovaly a vysvětlovaly;- přímo i nepřímo navazuje na všechny obsahy, které studenta v procesu profesní přípravy na katedře výtvarné výchovy doprovázely, které se stávají součástí jeho profesního růstu.Během zkoušky student prokáže: - teoretické znalosti dílčích i spojitých otázek jednotlivých témat teoretické zkoušky s vazbou na vlastní zkušenosti z výtvarné tvorby, ze spolupráce s dětmi v podmínkách školního vzdělávání ve výtvarné výchově a z výtvarné seberealizace dětí v mimoškolních aktivitách;- prokáže dobrou orientovanost ve studiu již zadaných informačních zdrojů - současné odborné literatury k teorii výtvarné výchovy, umí diskutovat jejich podstatné otázky v detailech i v obsahových spojitostech; je schopen vysvětlit rozdíly nebo spojitosti jednotlivých autorských pojetí výtvarného vzdělávání; která autenticky poznal nebo která teoreticky prostudoval.Body Hodnocení Zkouška Zkouška OU Zápočet OU (šestistupňová klasifikační stupnice) (šestistupňová klasifikační stupnice) (čtyřstupňová klasifikační stupnice) 91 - 100 A 1 1 započteno81 - 90 B 2+ 2 71 - 80 C 2- 61 - 70 D 3+ 3 51 - 60 E 3- 0 - 50 F, FX 4 4 nezapočteno

Garant

prof. Ivo Chovanec, ak. soch.