Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ - Výtvarná výchova (KVV / 3SZB2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 3SZB2 - SZZ - Výtvarná výchova, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Státní závěrečná zkouška - bakalářská uzavírá první etapu vysokoškolské profesní přípravy studentů studijního programu Specializace v pedagogice studijního oboru Výtvarný obor se zaměřením na vzdělávání. Zkouška studentům umožňuje prokázat základní vysokoškolskou připravenost a míru profesní adaptability na podmínky a požadavky vzdělávací praxe ve výtvarném oboru. Absolvent tohoto programu a oboru by měl v závěru studia splňovat vstupní požadavky, které předpokládá navazující magisterské studium oboru Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy. Absolvent bakalářského stupně vysokoškolské přípravy u zkoušky prokazuje:1. schopnost rozumět otázkám spojeným s rolí pedagogického asistenta (s nižším stupněm vysokoškolského vzdělání) ve výtvarné výchově (ve vzdělávacím oboru) na základní škole;2. potřebnou míru připravenosti k vyššímu stupni vysokoškolského vzdělávání v učitelských studijních oborech - především oboru Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy.Otázky ke státním závěrečným zkouškám jsou součástí příloh.

Získané způsobilosti

V rámci ověřování a hodnocení receptivních a produktivních kompetencí absolventů bakalářského studijního programu student:- prokazuje svoji schopnost a dovednost obhájit své praktické i teoretické znalosti s vazbou na výtvarnou výchovu se zaměřením na vzdělávání - umí vysvětlit své postoje k vlastní tvorbě i tvorbě druhých lidí s oporou o znalosti z teorie výtvarného umění, dějin výtvarné kultury, technologie výtvarné tvorby, estetiky - vysvětluje vybrané problémy psychosociálního zázemí tvůrčího procesu ve výtvarném vzdělávacím oboru, je schopen se vyjádřit na úrovni předpokládané u absolventa bakalářského stupně vysokoškolského studia výtvarného oboru (výtvarné výchovy) se zaměřením na vzdělávání

Literatura

KANDINSKY, V. Bod, linie, plocha: příspěvek k analýze malířských prostředků. Praha : Triáda, 2000. ISBN 80-86138-16-X.ECO, U. Dějiny krásy. Praha, Argo, 2005. ISBN 80-7203-677-7.ECO, U. Dějiny ošklivosti. Praha, Argo, 2007. ISBN 978-80-7203-893-0.SZTABLOVÁ, D. Hodnoty a integrita výtvarného vzdělávání na 1. a 2. st. základního vzdělávání. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-80-7368-558-4.WWW: https://portal.osu.cz/web_doc/1174550407153.pdf.http://www.osu.cz/dokumenty/proportal/pdf/kvv/kom_vd2.pdfKANDINSKY, V. O duchovosti v umění. 1998. KULKA, J. Psychologie umění (Obecné základy). Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-23694-4.

Požadavky

Státní závěrečná zkouška bakalářská - Výtvarná výchova - vychází z očekávaných a průběžně rozvíjených výtvarných -psychosociálních kompetencí bakaláře výtvarného oboru se zaměřením na vzdělávání na základních školách- opírá se o obsahy zážitkových programů absolvovaných předmětů bakalářského studia završených teoretickým studiem receptivních a tvůrčích základních otázek oboru sochařství, grafika, kresba, textilní tvorba, malba, dějiny výtvarných umění a základy teorie a praxe výtvarné výchovy (výtvarného oboru); - předpokládá znalost teoretických poznatků, které zážitkové programy završovaly, jednotlivé problémy teoreticky definovaly a vysvětlovaly; - přímo i nepřímo navazuje na všechny obsahy, které studenta v procesu profesní přípravy na katedře výtvarné výchovy doprovázely, které se stávají součástí jeho profesního růstu. Během zkoušky student prokáže: - teoretické znalosti dílčích i spojitých otázek jednotlivých témat teoretické zkoušky s vazbou na vlastní zkušenosti z výtvarné tvorby, ze spolupráce s dětmi v podmínkách školního vzdělávání ve výtvarné výchově a z výtvarné seberealizace dětí; - prokáže dobrou orientovanost ve studiu již zadaných informačních zdrojů - současné odborné literatury k teorii výtvarné výchovy, umí diskutovat jejich podstatné otázky v detailech i v obsahových spojitostech; je schopen vysvětlit rozdíly nebo spojitosti jednotlivých autorských pojetí výtvarného vzdělávání; která autenticky poznal nebo která teoreticky prostudoval.91 - 100 A 1 1 započteno81 - 90 B 2+ 2 71 - 80 C 2- 61 - 70 D 3+ 3 51 - 60 E 3- 0 - 50 F, FX 4 4 nezapočteno

Garant

prof. Ivo Chovanec, ak. soch.