Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá projektová praxe (KVV / 55ZS3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 55ZS3 - Souvislá projektová praxe, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah předmětu je zajišťován v organizačních podmínkách vzdělávacího prostředí na 1. stupni ZŠ ve třech časových blocích.První blok - student pozoruje strategie výuky ve školní třídě a konzultuje s vedoucím učitelem projektové praxe změny podmínek pro realizaci výukového projektu. Student zvažuje vhodnost podmínek, zda byla dodržena dohoda uzavřená před nástupem na projektovou praxi, v případě nutnosti provádí změny v původních záměrech a cílech, popř. nově plánuje a mění systém učebních úloh a učebních činností žáků s ohledem na dosažené výsledky jejich učení.Druhý blok - student výukový projekt realizujeTřetí blok - student vyhodnocuje výsledky, zpracovává podklady pro závěrečnou reflexi, popřípadě dokončuje zbývající úkoly (váží se na řešení pedagogického a psychologického problému (viz předměty Pedagogické problémy školní praxe 1., 2. a Psychologické problémy školní praxe 1., 2 na Portále PdF OU: www.osu.cz).Časový rozsah jednoho bloku se rovná jednomu týdnu vyučování na 1. stupni ZŠ.

Získané způsobilosti

Student- průběžně plní tvůrčí, konstruktivní, výtvarně-didaktické úkoly se zaměřením na jejich expresivní, estetické, komunikační a jiné charakteristiky, možnosti a zpětnovazebné sociální-kulturní účinky;- nad obsahy a formami výtvarně-didaktických problémů řešených v projektech přemýšlí s vazbou na předcházející tvůrčí pedagogickou a didaktickou zkušenost s prostředím 1. st. ZŠ, na její spojitosti s poznávacím, prožitkovým, volním, motivačním a jiným osobnostním zázemím dětí i jejich učitelů s centrálním důrazem na tvůrčí zážitek ze setkání s estetickými a výtvarnými hodnotami přírody a vizuální výtvarné kultury; - zpracuje a dokumentuje projekt pro šest výtvarných setkání s dětmi, sestaví ho z vybraných enviromentálních a multikulturních problémů s vazbou na psychosociální a didaktické otázky vzdělávacího prostředí na 1. st. ZŠ. aj.

Literatura

SZTABLOVÁ, D. Dosahování učitelské způsobilosti k vyučování výtvarné výchovy jako jedna z cest ke specifickému vědění učitele primární školy. In Univerzitní vzdělání učitelů primární školy na přelomu století : sborník vybraných referátů z vědecké konference. Praha : UK PdF, 1999. ISBN 80-86039-76-5.SZTABLOVÁ, D. Hodnoty a integrita výtvarného vzdělávání na 1. a 2. st. základního vzdělávání. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-80-7368-558-4.SZTABLOVÁ, D. K některým otázkám pedagogické praxe posluchačů oboru učitelství primární školy ve výtvarné výchově. Ostrava : Ostravská univerzita, 1997. ISBN 80-7042-121-5.Šimik, O. a kol. Metodika výuky jednotlivých předmětů na 1. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7369-431-0.SZTABLOVÁ, D. Podněty k pedagogické praxi učitelů 1. stupně základního vzdělávání ve výtvarné výchově in Ondřej Šimik a kol. Metodika výuky jednotlivých předmětů na 1. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7369-431-0.

Požadavky

Požadavky na studenta respektují nároky všeobecně a objektivně na něj kladené na katedře preprimární a primární pedagogiky v přípravě na státní závěrečné zkoušky.- Písemným podkladem k zápočtu z praxe je písemná reflexe realizace výukového projektu /ITV (viz sylabus předmětu PROJ2, event. dohodnuté zadání s konzultantem PdF OU), které student průběžně zpracovává (příp. také konzultuje s vedoucím učitelem praxe a konzultantem PdF OU). - Studenti odevzdávají písemnou reflexi konzultantovi oborového projektu v termínu, který vzájemně dohodnou, nejpozději však 19.12. daného akademického roku- Student je povinen docházet do školy po dobu tří týdnů denně, kdy probíhá školní a mimoškolní vyučování (vždy 15 minut před začátkem vyučování). - Pokud nedojde k dohodě mezi studentem a vedením školy studenti praktikují v jedné školní třídě a plánují si všechny výše uvedené profesní činnosti a plnění zadaných úkolů společně s vedoucím učitelem praxe, případně tyto konzultují s konzultantem na Katedře pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání PdF OU (dále jen KPA).- Doporučujeme, aby se studenti postupně seznamovali s prostředím školy a školní třídy a se všemi povinnostmi a profesními činnostmi učitelů a nejprve ve výuce hospitovali (minimálně 5 hodin) a následně plánovali a průběžně realizovali pod supervizí vedoucího učitele praxe doporučených 15 vyučovacích hodin výukového projektu. ? před praxí se seznámit s požadavky souvislé projektové praxe (viz podklady pro praxi - webové stránky CPP a KPA) a zněním zákona 101/2000Sb. O ochraně osobních údajů,? v týdnu před praxí potvrdit škole, že první den řádného termínu na praxi nastoupí,? v první den praxe nastoupit v 7.30 hod. a ohlásit se u ředitele školy a vedoucího učitele praxe,? nechat se proškolit pověřenou osobou na základní škole o BOZP,? předat vedení školy a vedoucímu učiteli praxe podklady pro souvislou profesní praxi, příp. ověřit, zda podklady došly poštou, ? do tří dnů po nástupu na praxi zaslat elektronicky odbornému garantovi na KPA a CPP PdF OU svůj rozvrh (viz Formulář pro rozvrh souvislé projektové a souvislé profesní praxe),? dbát BOZP, vnitřního řádu školy a pokynů cvičných učitelů i pověřených pracovníků OU.Bodové ohodnocení:Zvolit si základní školu pro realizaci praxe, domluvit se na podmínkách s vedením školy (0-10b.)Realizovat projektovou praxi, výuka a realizace vlastního projektu nebo ITV min. rozsahu 15 hod. (0-50b.)Vyhodnotit úspěšnost realizace praxe (0-20b.)Doplnit písemnou zprávu o realizaci projektu nebo modelu ITV (0-20b.)Bodová tabulka pro hodnocení91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočtenoVysvětlení:A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice)1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice)1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice)Zápočet - započteno X nezapočteno

Garant

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.