Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projektový seminář oborový 2 (KVV / 5ROJ2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 5ROJ2 - Projektový seminář oborový 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 2. Řešení (realizace) jednotlivých fází problému (Jak budu problém strukturovat do fází? Jak budu projekt strukturovat do fází?)3. - 4. Jak budu řešení problému ověřovat (verifikace)? (Jak budu řešení projektu ověřovat (verifikace?)Implementace (uskutečnění, naplnění) řešení projektu (Jak řešení problému uskutečním?)5. - 6. Určení efektivní metody řešení (Jakými metodami budu problém řešit? )7. - 8. Volba projektové dokumentace (V jaké podobě budu zpracovávat projektovou dokumentaci?)9. - 10. Jak zajistím otevřenost k problému, k sobě samému a k druhým lidem? (Jak zajistím dynamičnost řešení projektu?)11. - 12. Jak zajistím vlastní orientovanost v projektu v projektech žáků? Jak prohloubím schopnost se učit u žáků i u sebe? Jak podnítím samoopravitelnost v projektu? Jak podnítím, prohloubí a zajistím synergii při řešení projektu? Jak podnítím, prohloubím, zajistím synergii v komunikaci?13. Jak přesvědčím vnímatele projektu - rodiče, další učitele, veřejnost o jeho smysluplnosti a dalších hodnotách.Dokončení projektu a odevzdání jeho dokumentace jako mentálního díla budoucího učitele ve spolupráci.

Získané způsobilosti

Dovednost písemně zpracovat reflexi tvorby a realizace výukového projektu/ITV (oborová část Ukázkového portfolia jako součásti obhajoby u SZZ z pedagogiky)-dovednost transformace stanovených výukových cílů do konkrétních výsledků v učebních činnostech dětí-dovednost (sebe)reflektovat naplnění vstupních záměrů, adekvátnost stanovených výukových cílů a učebních úloh, obtíže s jejich naplňováním, výukových metod a organizačních forem-dovednost reflektovat podmínky k realizaci, argumentovat změny v průběhu realizace, navrhnout inovativní řešení, demonstrovat výsledky učebních činností žáků- (sebe)reflektovat přínos realizace výukového projektu/ITV pro žáky, sebe v roli učitele-odborně kriticky posoudit kvalitu využité didakticko-metodické literatury.

Literatura

SZTABLOVÁ, D. Dosahování učitelské způsobilosti k vyučování výtvarné výchovy jako jedna z cest ke specifickému vědění učitele primární školy. In Univerzitní vzdělání učitelů primární školy na přelomu století : sborník vybraných referátů z vědecké konference. Praha : UK PdF, 1999. ISBN 80-86039-76-5.SZTABLOVÁ, D. Hodnoty a integrita výtvarného vzdělávání na 1. a 2. st. základního vzdělávání. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-80-7368-558-4.SZTABLOVÁ, D. K některým otázkám pedagogické praxe posluchačů oboru učitelství primární školy ve výtvarné výchově. Ostrava : Ostravská univerzita, 1997. ISBN 80-7042-121-5.Šimik, O. a kol. Metodika výuky jednotlivých předmětů na 1. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7369-431-0.SZTABLOVÁ, D. Podněty k pedagogické praxi učitelů 1. stupně základního vzdělávání ve výtvarné výchově in Ondřej Šimik a kol. Metodika výuky jednotlivých předmětů na 1. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7369-431-0.

Požadavky

účast na výuce (0-10b.)pravidelné konzultace s vyučujícím (0-10b.)průběžné studium doporučené literatury a pramenů (0-10b.) včasné zpracovávání zadaných učebních úloh (0-70b.)Bodová tabulka pro hodnocení:91-100 A - 1 (1) - započteno81-90 B - 2+ (2)- započteno71-80 C - 2- (2) - započteno61-70 D - 3+ (3) - započteno51 - 60 E - 3- (3) -započteno0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočtenoVysvětlení:A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice)1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice)1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice)Zápočet - započteno X nezapočteno

Garant

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Milan Cieslar, PhD.PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.