Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dítě a výtvarný svět C (KVV / 5VIKE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / 5VIKE - Dítě a výtvarný svět C, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vizuální umění, jeho výtvarné formy, výtvarné umělecké druhy a žánry - základní orientace v pojmech a jejich obsahu (dílna)2.-5. Výtvarný zážitek jako jedna z komponent výtvarné komunikace (dílna)6. Otázky přípravy uměleckého zážitku dětí mladšího školního věku.7. Možnosti výtvarné komunikace v podmínkách školního vyučování v primární škole, obsah vazeb výtvarného umění a výtvarné výchovy v primární škole (dílna)8. Umělecké dílo (jeho umělecká nebo estetická hodnota), osobnost tvůrce, umělecký tvůrčí proces (dílna) - základní orientace v pojmech a jejich obsahu, jejich zážitkové a konstruktivní uchopování.9. Estetické vnímání a estetická výchova; esticko psychologické otázky estetického zážitku (dílna)* Tvůrčí proces výtvarný i pedagogický a jeho možné interpretace.10. Výtvarná a sociální komunikace (výraz - komunikace - forma) - konstruktivní podoba jejich objevování v primární škole (dílna)11. Zprostředkování umění jako aktuální problém muzejní pedagogiky.Artefiletické pojetí setkání s výtvarným uměleckým dílem a jeho možnosti v primární škole.12.-13. Galerie, výstavní síně výtvarného umění jako prostředí setkávání se s vizuální výtvarnou formou.Návštěvy výstavních síní, galerií

Literatura

GADAMER, H. G. Aktualita krásného (Umenie ako hra, symbol a slávnosť). Bratislava : Archa, 1995. ISBN 80-7115-078-9.SLAVÍK, J. Dialog s uměním - inspirace pro výchovnou praxi a teorii. 1994. WITGENSTEIN, L. Filozofická zkoumání. Praha : Filozofický ústav AV ČR, 1993. KOUKOLÍK, F. Paměť levé a pravé poloviny mozku. 1991. SLAVÍK, J. Panoptikum výrazu. Výtvarná výchova 33. 1992. ČAČKA, O. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, 1999. ISBN 80-7239-034-1.KULKA, J. Psychologie umění. Praha : GRADA Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.ČAČKA, O. Psychologie vrstev duševního dění osobnostmi a jejich autodiagnostika. Brno : Doplněk, 1997. ISBN 80-85765-70-5.MALEVIČ, K. Suprematické zrcadlo. Praha : Brody, 1997. ISBN 80-8611201-7.SLAVÍK, J. Tajemství formy, Výtvarná výchova 33. 1992. GOMBRICH, E. H. Umění a iluze. Praha : Ars, 1985. KOUKOLÍK, F. Vědomí v lidském mozku. 1992. SLAVÍK, J. Výtvarné rozhovory, Výtvarná výchova 33. 1992.

Požadavky

* Pravidelná účast v tvůrčích dílnách (a jednotlivých cvičeních).* Seminární práce: soubor výtvarných prací dokládající kvality tvůrčího i teoretického rozvoje studenta v malbě jako plošné výtvarné formě a výtvarně komunikativní hodnotě

Garant

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Milan Cieslar, PhD.PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.