Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výtvaná výchova 3 (KVV / BVV3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / BVV3 - Výtvaná výchova 3, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Výtvarné zkušenosti, dovednosti a teoretické znalosti studentů jsou v integraci s ostatními oblastmi obecné psychodidaktické kompetence studujících rozvíjeny v rámci cílů a obsahu následujícího tematického plánu: Sledují:1. - 2. Základní rozvíjenou kategorií předpokladů studentů v prostorovém cítění a prožívání prostoru;3. - 5. Rozvoj schopnosti vnímat prostor jako základní výrazový vyjadřovací prvek;6. - 7. Rozvoj schopnosti pojmenovat problematiku plastické a prostorové tvorby. Objevovat vlastnosti materiálu (papír, hlína, plast), výtvarné hry;8. - 9. Rozvíjet schopnost plastického výtvarného konstruování;10. - 12. Objevovat vlastnosti materiálu (papír, hlína, plast), experimentaces výtvarným materiálem;13. Zjišťovat možnosti uplatnění výtvarných materiálů a technik v prostorové tvorbě v mateřské škole.

Získané způsobilosti

V souvislosti s psychodidaktickou kompetencí budoucí učitel mateřské školy poznává, prožívá, seberealizuje se ve vnímání, vysvětlování a hodnocení expresivních, případně estetických hodnot přírody a vizuální kultury s důrazem na vizuální umění a jeho výtvarné formy. Své profesní kompetence rozvíjí zejména ve spolupráci s druhými lidmi a přitom:- vnímá, hledá, rozpoznává, objevuje, volí, zkoumá, kombinuje, uplatňuje, ověřuje vizuální prostředky k vizuálnímu vyjádření obrazů v plošné vizuální formě pří výtvarných činnostech v prostorové a časopostorové vizuální tvorbě. - v rámci individuální a skupinové sociálně poznávací rozpravy svá autorská prostorová a časoprostorová vyjádření prezentuje; - objasňuje,obhajuje, zdůvodňuje: použití prostředků zvolených vizuálních znakových systémů při prostorové a časopostorové vizuální tvorbě. - přemýšlí nad zdroji vlastní tvorby, uvádí, porovnává a zdůvodňuje její obsahy a formy;- vysvětluje předporozumění vizuálním obrazům (včetně prostorových objektů) vlastním nebo druhých lidí a převádí je do poučené pojmové roviny ;- prožívá, reflektuje a pokouší se verbalizovat prožitky, které doprovázejí zážitkové pole výtvarné seberealizace studenta.

Literatura

ŠETLÍK, J. Cesty po ateliérech. Praha : Torst, 1996. ISBN 80-85639-89-0.WITTLICH, P. České sochařství ve XX. století. Praha : SPN, 1978. KYBALOVÁ, J. Kamenina v Čechách a na Moravě. Praha : Panorama, 1993. ISBN 80-7038-199-X.ŠTULEROVÁ, M. Keramika jako záluba. Bratislava : VTEL, 1987. ADAMCOVÁ, M. Keramika pro malé i velké. Olomouc : FIN, 1994. ISBN 80-85572-67-2.RADA, P. Kniha o technikách keramiky. Praha, 1956. BRAUNOVÁ, A. Kouzlo keramiky a porcelánu. Praha: Práce, 1985. LANDSFELD, H. Lidové hrnčířství a džbánkářství. Praha : Orbis, 1950. CHALUPECKÝ, J. Nové umění v Čechách. Jinočany : H + H, 1994. ISBN 80-85787-81-4.Volavka, V. O soše. Praha : SNKL, 1959. BATALA, O. Svět z hlíny. Praha : SSPN, 1973. RADA, P. Techniky keramiky. Praha : Aventinum, 1990. ISBN 80-85277-88-3.GOMBRICH, E. H. Umění a iluze. Praha : Ars, 1985. CHAVARRIA, J. Velká kniha keramiky. Praha : Knihcentrum, 1997. ISBN 80-86054-24-1.

Požadavky

V souvislosti s psychodidaktickou kompetencí studenta, s jejími receptivními a produktivními (tvůrčími) dimenzemi, jejich diagnostickými, projektivními, realizačními, reflektivními, sebereflektivními a jinými složkami student poznává, prožívá, seberealizuje se ve vnímání, vysvětlování a hodnocení expresivních a estetických hodnot přírody a vizuální kultury s důrazem na vizuální umění a jeho výtvarné formy. Své profesní kompetence rozvíjí zejména ve spolupráci s druhými lidmi a přitom:- průběžně plní zadané výtvarně tvůrčí úkoly se zaměřením na expresivní, estetické, zobrazovací a jiné možnosti a účinky prostorové a časoprostorové tvorby (hra a experimentace s výtvarnými prostředky vhodnými k prostorové a časoprostorové tvorbě aj.), obsah výtvarného problému řeší s vazbou na autentickou tvůrčí zkušenost, na její spojitosti s poznávacím, prožitkovým, volním, motivačním a jiným osobnostním zázemím s centrálním důrazem na tvůrčí zážitek a na jeho obsahy; - na základě autentické tvůrčí zkušeností a v rámci výše uvedených kompetencí začíná přemýšlet nad problémem rozvoje kompetencí dítěte předškolního věku ve vizuálním vyjadřování barvou;- předloží portfolio s dokumentací o návštěvách výstav v muzeích umění (galerií a výstavních síní) a vlastivědných muzeí; - studuje klíčové pojmy vizuální kultury a výtvarné technologie spojených s prostorovou a časoprostorovou formou;- zpracuje krátkou písemnou seminární práci (rozsah 2 -3 strany) k problematice prostorové nebo časoprostorové výtvarné formě ve výtvarné kultuře nebo ve tvorbě dětí.

Garant

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.