Předmět Didaktika výtvarné výchovy 1 (KVV / DI1A1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / DI1A1 - Didaktika výtvarné výchovy 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Soudobé pojetí cílových kategorií ve výtvarné výchově.2. Koncepty a obsahy jako výchozí inspirační momenty přípravy vyučovacího programu.3. Námět ve výtvarné výchově; z hlediska cílových kategorií Vv; z hlediska preference typu učitele; z hlediska potřeb žáků, studentů.4. Úkol ve VV; formulace, struktura, vztah k dlouhodobému zaměření výuky.5. Motivace ve výtvarné výchově. Pojem, druhy, příklady motivace ve vztahu k úkolu a zaměření konkrétního vyučovacího programu.6. Problematika hodnocení ve výtvarné výchově.7. Druhy činností ve výtvarné výchově; jejich charakteristika a specifické možnosti.8. Informační zdroje ve výtvarné výchově; odborná literatura kunsthistorická, pedagogická, psychologická, filosofická; preference titulů z 90.let; + rozprava o vlastní četbě.9. Informační literatura VV pro žáky; učebnice a příručky z 90.let.10. Vznik a vývoj dětského výtvarného projevu. Charakteristické znaky dětské kresby. + konkretizace na vlastním souboru dětských kreseb.11.- 13. Interdisciplinarita v projektech výtvarného oboru. Projektování interdisciplinárních programů; strategie, struktura, hledání konceptů, mentální mapování; uplatnění soudobých tendencí i klasických aspektů výtvarného oboru. Dokumentování a prezentace projektu.
Získané způsobilosti
Student se orientuje v informačních zdrojích dané oblasti. Kriticky pracuje s pojmy a obsahy výtvarného oboru. Získává schopnost strukturace výtvarného programu. Rozvíjí své schopnosti a dovednosti v aplikaci výtvarných témat a jejich uplatnění v práci s klienty. Rozumí vztahu výtvarného umění a výtvarné výchovy a významu pozice umění v procesu enkulturace.
Literatura
Alternativní osnovy VV 2001-2002. In ERGO 1/02. Ústí nad Labem : UJEP, 2002. SLAVÍK, J. Co, jak a proč hodnotíme ve výtvarné výchově. In Slavík, Jan: Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha : PdF UK, 1991. ISBN 80-7066-368-5.SLAVÍK, J. Kapitoly z výtvarné výchovy I (bez ISBN). Praha : KVV PdF UK, 1993. SLAVÍK, J. Kapitoly z výtvarné výchovy II (bez ISBN). Praha : KVV PdF UK, 1994. HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. Praha : PdF UK, 1994. HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. Praha : PdF UK, 1995. SVOBODOVÁ, M. Výtvarná výchova v předškolním věku. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1998. ISBN 80-85808-47-1.UŽDIL, J. Výtvarný projev a výchova. Praha : SPN, 1974.
Požadavky
Seminární práce, didaktický test.
Garant
BcA. Mgr. Kristina Sedlíková
Vyučující
BcA. Mgr. Kristina Sedlíková