Předmět Teorie a didaktika výtvarné výchovy V. (KVV / JDID5)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / JDID5 - Teorie a didaktika výtvarné výchovy V., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.- 2. Příprava, realizace a reflexe vzdělávacích situací se zaměřením na výtvarné výrazové činnosti v kresbě, malbě, grafice na základní a střední umělecké škole, na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.3. Příprava, realizace a reflexe vzdělávacích situací se zaměřením na výtvarné výrazové činností v prostorové tvorbě na základní a střední umělecké škole, na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.4. Příprava, realizace a reflexe vzdělávacích situací se zaměřením na výtvarné výrazové činností v akční tvorbě, enviromentální tvorbě, instalaci na základní a střední umělecké škole, na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.5. - 6. Příprava, realizace a reflexe vzdělávacích situací se zaměřením na komunikacis uměleckým dílem. Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní a střední umělecké škole, na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.7. - 8. Příprava, realizace a reflexe vzdělávací situace se vzdělávacím obsahem zaměřeným na dějiny výtvarného umění starověku a středověku. Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní umělecké škole (v jednotlivých ročnících ), na střední umělecké škole a na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.9. - 10. Příprava, realizace a reflexe vzdělávací situace se vzdělávacím obsahem zaměřeným na dějiny výtvarného umění novověku (renesance - 19. století). Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní umělecké škole (v jednotlivých ročnících), na střední umělecké škole a na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.11. - Příprava, realizace a reflexe vzdělávací situace se vzdělávacím obsahem zaměřeným na dějiny výtvarného umění moderny. Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní umělecké škole (v jednotlivých ročnících ), na střední umělecké škole a na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.12. Příprava, realizace a reflexe vzdělávací situace se vzdělávacím obsahem zaměřeným na dějiny výtvarného umění od 60. let minulého století do současnosti -.intermediální tvorba, fotografie, nová média. Strategie učebních činností vhodných ke zprostředkování umění na základní umělecké škole (v jednotlivých ročnících ), na střední umělecké škole a na gymnáziu ve vztahu k ostatním oblastem vzdělávání.13. Kolokviální rozprava nad stupněm dosažených kompetencí k přípravě, realizaci a reflexi vzdělávací situace v prostředí muzea umění.
Získané způsobilosti
Student je schopen profesního integrovaného myšlení nad problémy výtvarného vzdělávání žáků střední školy a základní umělecké školy. Prokazuje schopnost volit vhodné vyučovací strategie ke vzdělávání žáků, vnímat a řešit otázky jejich učebních činností:- v plošné, prostorové, časoprostorové a intermediální tvorbě- v psychodidaktických otázkách vizuální komunikace- v psychodidaktických otázkách širší sociální komunikace - v neverbálních a verbální projevech s důrazem na projev expresivní- v mezioborových vztazích vzdělávání žáků.
Literatura
&. Časopisy: Výtvarná výchova, Kunst und Unterricht, Umění, Umělec; sborníky ze sympozií; aktuální prameny. Konkretizace vstupních studijních textů je závisle proměnná na vybraném tématu. &, &.
Požadavky
Výstup:Student zpracovává seminární práci na základě zadání problému. Podmínkou uzavření semestru je úspěšné absolvování pojmových testů a testů z teorie výtvarné výchovy.