Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Reflektované výtvarné aktivity (KVV / RE1VA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / RE1VA - Reflektované výtvarné aktivity, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Soudobé pojetí výtvarné výchovy, artefiletické aspekty ve výtvarném oboru. (1 lekce)2. Praktické výtvarné etudy zaměřené na rozvoj senzibility, imaginace, haptiky, sebevyjádření, relaxace; reflexe:a. Výrazová a tématická kresba, malba, koláž, experimentální tvorba. (5 lekcí)b. Využití pareidolie a její interpretace. (4 lekce)c. Umělecké dílo jako východisko výrazové reflexe. ( 2 lekce)3. Usouvztažnění praktických výtvarných činností se světem výtvarného umění - průběžně.4. Uplatnění a využití získaných poznatků, dovedností a zkušeností v praxi sociální pedagogiky. (1 lekce)

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost soudobých trendů ve výtvarné výchově, artefiletických aspektů výrazové tvorby, některých kontextů umění- dovednost výtvarného vyjadřování, reflektování vlastní tvorby a iniciování reflektivního dialogu- kompetenci k uplatnění reflektovaných výtvarných aktivit v oblasti sociální pedagogiky v základní rovině

Literatura

DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : Portál, 2001. Slavík, J. mění zážitku, zážitek umění, teorie a praxe artefiletiky. 1. díl. Praha: Univerzita Karlova v Praze, PdF, 2001. ISBN 80-7290-066-8. RÖSELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha, SARAH, 2000. ISBN 80-902267-3-6.SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) 2.díl. Praha : Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-130-3.SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., HAZUKOVÁ, H. Výtvarné čarování. Praha : Univerzita Karlova, 2000. ISBN 80-7290-016-1.ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-616-0.Manguel, A. Čtení obrazů. O čem přemýšlíme, když se díváme na umění?. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9. WELTONOVÁ, J. Jak vnímat obrazy. Bratislava: PERFEKT, 1995. ISBN 80-85261-81-2.FILA, R. Juraj Mojžiš. Bratislava : Slovart, 1997. ISBN 80-7145-251-3.LANGER, F. Malířské povídky. Kovala, 1996. ISBN 80-901825-2-6.CHATRNÝ, D. Orbe pictus / [redakce a ediční příprava Ilona Víchová ; texty Rudolf Fila .. et al. Brno : Galerie Brno, 2004. ISBN 80-239-3030-3.KOLÁŘ, J. Slovník metod: okřídlený osel. Praha: Gallery, 1999. ISBN 80-86010-17-1.CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1992. CIKÁNOVÁ, K. Malujte si s námi. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-85277-84-0.CIKÁNOVÁ, K. Objevujte s námi tvar. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-7151-732-1.ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992. ČAČKA, O. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, 1999. ISBN 80-7239-034-1.Babyrádová, H. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: PdF MU, 1999. Röselová, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : SARAH, 1996. ISBN 80-902267-1-X.CIKÁNOVÁ, K. Tužkou, štětcem nebo myší. Praha : Aventinum, 1998. ISBN 80-7151-031-9.DVOŘÁKOVÁ, H. Výtvarná výchova na prvním stupni I. Pracovní sešit pro 1. a 3. ročník. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1996. ISBN 80-7068-066-0.ZHOŘ, I. Výtvarná výchova v projektech I - pracovní sešit 6. - 7. ročník. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1995. ISBN 80-85808-30-7.ZHOŘ, I. Výtvarná výchova v projektech II - pracovní sešit pro 8. - 9. ročník. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1996. ISBN 80-85808-35-8.SVOBODOVÁ, M. Výtvarná výchova v předškolním věku. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1998. ISBN 80-85808-47-1.

Požadavky

1. Student absolvuje výuku a činnosti ve výtvarné dílně.2. Student předloží k zápočtu portfolio, které bude obsahovat soubor všech realizací zadání v semestru:- Výtvarné práce.- Písemné komentáře k jednotlivým výtvarně pojednaným tématům budou zahrnovat především faktické informace, dále poznámky studentů.- 1,5 stránky recenze vybrané odborné literatury; student si může vybrat z literatury zadané k předmětu nebo konzultovat s vyučujícím volbu jiného pramene. 3. Student předmět může absolvovat, pokud studuje v zahraničí, za předpokladu, že bude provádět aktivní výtvarné činnosti, bude se účastnit přednášek o arteterapii nebo relax. výtvarné výchově.