Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Svět výtvarné kultury 3 (KVV / SVEK3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / SVEK3 - Svět výtvarné kultury 3, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Literatura

&. ADAMCOVÁ, M. Keramika pro malé i velké. FIN, 1994.ISBN 80-85572-67-2. BATALA, O.: Svět z hlíny.Praha: SPN,1973. BRAUNOVÁ, A. Kouzlo keramiky a porcelánu. Praha: Práce, 1985. GOMBRICH, E. H. Umění a iluze. Praha: Odeon, 1995. CHALUPECKÝ, J.Nové umění v Čechách. Praha :Jinočany,H?H,1994.ISBN 80-85787-81-4. CHAVARRIA, J. Velká kniha keramikyPraha: Knihcentrum, 1996.ISBN 80-86654-24-1. KYBALOVÁ, J. Kamenina v Čechách a na Moravě. Praha:Panorama, 1993.ISBN 80-7038-199-X. LANDSFELD, H.Lidové hrnčířství a džbánkařství. Praha: Orbis, 1950. RADA, P.Techniky keramiky.Praha: Aventinum ,1990.ISBN 80-85277-47-6. RADA, P. Kniha o technikách keramiky. Praha :1956. RŮŽIČKA, M., VLČEK, T. Současná keramika. Praha :1979. ŠTULEROVÁ, M.Keramika jako záluba. Bratislava : VTEL, 1987. ŠETLÍK, J. Cesty po ateliérech.Praha: Torst, 1995. ISBN 80-85639-89-0. VOLAVKA, V. O sobě. WITTLICH, P. České sochařství ve XX. století. 1890 - 1945. Praha: SPN, 1978. . &, &.

Požadavky

* Pravidelná účast v tvůrčích dílnách.* Prostorový výtvarný objekt dokládající rozvoj předpokladů studenta. Zkušenosti, dovednosti a vědomosti studentů v oblasti prostorového vyjadřování v činnostech výtvarných her, experimentací, etud na poli modelování, tvarování a konstruování jako forem výtvarného vyjadřování a sdělování - jsou chápány jako možnosti, specifické dispozice a subjektivní prostředky budoucího učitele dětí mladšího a středního školního věku k objevování a uchopování hodnot prostorové tvorby ve výtvarné kultuře, odkrývání prostorových charakteristik ve světě mimouměleckém, včetně světa přírody. Výtvarná seberealizace studentů usnadňuje rozvoj profesních kompetencí budoucích učitelů primární školy k vyučování výtvarné výchovy, posiluje jejich vyjadřovací schopnosti a připravuje transformaci jejich zkušeností do roviny psychodidaktické. Předpoklady studentů jsou rozvíjeny v rámci cílů tematického plánu:Základní rozvíjenou kategorií předpokladů studentů v prostorovém cítění a prožívání prostoru je rozvoj:* schopnosti vnímat prostor jako základní výrazový vyjadřovací prvek a objevovat jeho podoby v dějinách výtvarné kultury;* schopnosti pojmenovat problematiku plastické a prostorové tvorby; objevovat vlastnosti materiálu (papír, hlína, plast), výtvarné hry; nacházet jejich podoby a uplatnění ve výtvarné kultuře;* schopnosti a dovednosti plastického výtvarného konstruování; nacházet jeho kontexty ve výtvarné kultuře.* Zvolenými kompozičními etudami zjišťovat možnosti uplatnění výtvarných materiálů a technik v prostorové tvorbě v primární škole.

Garant

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.