Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výtvarné hry a inspirace (malba) (KVV / VYTHM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / VYTHM - Výtvarné hry a inspirace (malba), Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Zkušenostní i pojmové znalosti ve vztahu k dovednostem studentů zahrnuje a předpokládá:Rozvoj výtvarné senzibility, představivosti, výtvarného myšlení, jejich zkušenostního a pojmového zázemí v oblasti malby.1. - 4.Rozvoj schopnosti výtvarně obrazového vyjadřování barvou, světlem a ostatními prvky malířské výtvarné řeči - schopnost explorace - hry a experimentace s barvou, zobrazování předmětného i mimopředmětného světa, jejich obrazy v dějinách výtvarné kultury.5. - 10. Rozvoj schopnosti objevovat, analyzovat a interpretovat hodnoty vlastní malby. Rozvoj tvůrčí identity, autenticity a originality v sebereflexivních souvislostech.11. - 13 - Rozvoj schopnosti odkrývání souvislostí výrazu, obsahu a formy obrazu jako média na poli výtvarné komunikace.

Získané způsobilosti

- stále obohacuje svoji zkušenost z vizuální tvorby - prokazuje svoji tvůrčí způsobilost ve vizuálním expresivním projevu v technice malby- je schopen elementárního sebereflektivního hodnocení zážitku ze setkání s vizuálním malířským uměleckým dílem v muzeích umění, ve výstavních síních, v knihách o umění- je schopen malířské tvorby na dané téma, pracuje v různých malířských médiích

Literatura

&. ARENDTOVÁ, H. Krize kultury. Praha: 1994.ISBN 80-204-0424-4. FRANCASTELL, P. Figura a místo. 1.vyd. Praha: Odeon,1984. GABLIKOVÁ, S. Selhala moderna? Olomouc: Votobia, 1995.ISBN 80-85885-20-4. GOMBRICH, E. H. Umění a iluze. Praha : Odeon, 1984. HALL, J. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění. Praha: MF, 1991.ISBN 80-204-0205-5. HUYGHE, R. Řeč obrazů ve světle psychologie umění. Praha: 1995. CHALUPECKÝ, J. Umění dnes. Praha : NČVU,1966. CHOUCHA, N. Surrealismus a magie. Praha, Globator, 1994.80- 857669-28-X. LOSOS, L. Techniky malby. Praha :Aventinum, 1994.ISBN 80-85277-03-4. PANOFSKÝ, E. Význam ve výtvarném umění. Praha : SNKL,1985. SLÁNSKÝ, B. Technika malby I. + II. Praha :SNKLHU,1953. SLÁNSKÝ, B. Technika v malířské tvorbě. Praha: SNTL, 1976. VINCI, L. Úvahy o malířství. Praha : Gryf, 1994.ISBN 80-85829-06-1. FRIELING, H., X. Človek, farba, priestor. Bratislava : Alfa, 1972. GOMBRICH, E. H. Umění a iluze. Praha : Odeon, 1984. HALL, J. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění. Praha 1991. HUYGHE, R. Řeč obrazů ve světle psychologie umění. Praha 1995. CHALUPECKÝ, J. Umění dnes. Praha 1966. LAMAČ, M. Myšlenky moderních malířů. Praha 1989. SLÁNSKÝ, B. Technika malby I. + II. Praha 1953. SLÁNSKÝ, B. Technika v malířské tvorbě. Praha 1976. . &, &.

Požadavky

Soubor výtvarných prací dokumentujících stupňování výtvarných kompetencí studentů pro práci s barvou, v malběRozvoj zkušeností, dovedností a vědomostí studentů je gradován cestou exploračních činností, tj. formou hry, experimetace, etud ve výtvarných materiálech vhodných pro práci s barvou, pro malbu jako jednu ze základních výtvarných technik.Reflexe gradujících se dispozic účastníků kurzu je předpokládána na teoretické úrovni odpovídající danému studijnímu ročníku přípravného vzdělávání učitelů.

Garant

Mgr. Milan Cieslar, PhD.

Vyučující

Mgr. Milan Cieslar, PhD.PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.