Předmět Reflektované výtvarné aktivity (KVV / YR1VA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / YR1VA - Reflektované výtvarné aktivity, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Soudobé pojetí výtvarné výchovy, artefiletické aspekty ve výtvarném oboru. (1 lekce)2. Praktické výtvarné etudy zaměřené na rozvoj senzibility, imaginace, haptiky, sebevyjádření, relaxace; reflexe:a. Výrazová a tématická kresba, malba, koláž, experimentální tvorba. (5 lekcí)b. Využití pareidolie a její interpretace. (4 lekce)c. Umělecké dílo jako východisko výrazové reflexe. ( 2 lekce)3. Usouvztažnění praktických výtvarných činností se světem výtvarného umění - průběžně.4. Uplatnění a využití získaných poznatků, dovedností a zkušeností v praxi sociální pedagogiky. (1 lekce)
Získané způsobilosti
Student získá:- znalost soudobých trendů ve výtvarné výchově, artefiletických aspektů výrazové tvorby, některých kontextů umění- dovednost výtvarného vyjadřování, reflektování vlastní tvorby a iniciování reflektivního dialogu- kompetenci k uplatnění reflektovaných výtvarných aktivit v oblasti sociální pedagogiky v základní rovině
Literatura
DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha : Portál, 2001. Slavík, J. mění zážitku, zážitek umění, teorie a praxe artefiletiky. 1. díl. Praha: Univerzita Karlova v Praze, PdF, 2001. ISBN 80-7290-066-8. RÖSELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha, SARAH, 2000. ISBN 80-902267-3-6.SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky) 2.díl. Praha : Univerzita Karlova, 2004. ISBN 80-7290-130-3.SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., HAZUKOVÁ, H. Výtvarné čarování. Praha : Univerzita Karlova, 2000. ISBN 80-7290-016-1.ŠICKOVÁ-FABRICI, J. Základy arteterapie. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-616-0.Manguel, A. Čtení obrazů. O čem přemýšlíme, když se díváme na umění?. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9. WELTONOVÁ, J. Jak vnímat obrazy. Bratislava: PERFEKT, 1995. ISBN 80-85261-81-2.FILA, R. Juraj Mojžiš. Bratislava : Slovart, 1997. ISBN 80-7145-251-3.LANGER, F. Malířské povídky. Kovala, 1996. ISBN 80-901825-2-6.CHATRNÝ, D. Orbe pictus / [redakce a ediční příprava Ilona Víchová ; texty Rudolf Fila .. et al. Brno : Galerie Brno, 2004. ISBN 80-239-3030-3.KOLÁŘ, J. Slovník metod: okřídlený osel. Praha: Gallery, 1999. ISBN 80-86010-17-1.CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha : Aventinum, 1992. CIKÁNOVÁ, K. Malujte si s námi. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-85277-84-0.CIKÁNOVÁ, K. Objevujte s námi tvar. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-7151-732-1.ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha : SPN, 1992. ČAČKA, O. Psychologie imaginativní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno: Doplněk, 1999. ISBN 80-7239-034-1.Babyrádová, H. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: PdF MU, 1999. Röselová, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : SARAH, 1996. ISBN 80-902267-1-X.CIKÁNOVÁ, K. Tužkou, štětcem nebo myší. Praha : Aventinum, 1998. ISBN 80-7151-031-9.DVOŘÁKOVÁ, H. Výtvarná výchova na prvním stupni I. Pracovní sešit pro 1. a 3. ročník. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1996. ISBN 80-7068-066-0.ZHOŘ, I. Výtvarná výchova v projektech I - pracovní sešit 6. - 7. ročník. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1995. ISBN 80-85808-30-7.ZHOŘ, I. Výtvarná výchova v projektech II - pracovní sešit pro 8. - 9. ročník. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1996. ISBN 80-85808-35-8.SVOBODOVÁ, M. Výtvarná výchova v předškolním věku. Havlíčkův Brod : Tobiáš, 1998. ISBN 80-85808-47-1.
Požadavky
1. Student absolvuje výuku a činnosti ve výtvarné dílně.2. Student předloží k zápočtu portfolio, které bude obsahovat soubor všech realizací zadání v semestru:- Výtvarné práce.- Písemné komentáře k jednotlivým výtvarně pojednaným tématům budou zahrnovat především faktické informace, dále poznámky studentů.- 1,5 stránky recenze vybrané odborné literatury; student si může vybrat z literatury zadané k předmětu nebo konzultovat s vyučujícím volbu jiného pramene. 3. Student předmět může absolvovat, pokud studuje v zahraničí, za předpokladu, že bude provádět aktivní výtvarné činnosti, bude se účastnit přednášek o arteterapii nebo relax. výtvarné výchově.