Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální pedagogika (PES / 22DS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / 22DS - Sociální pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Sociální pedagogika jako vědní disciplína.2. Role a význam prostředí ve výchově.3. Problematika rizikových a selhávajících rodin.4. Syndrom týraného a zanedbávaného dítěte. Syndrom odcizeného rodiče.5. Masová média jako součást volného času dětí a mládeže.6. Školní šikana jako součást výchovně-vzdělávacího procesu.7. Vztahy v třídních kolektivech (klima, atmosféra, prostředí).8. Kriminalita dětí a mládeže, příčiny vzniku, možnosti prevence.9. Osobnost pedagogického pracovníka ve vztahu k výchovnému působení na děti a mládež.10. Rodina a škola ve vzájemné spolupráci.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v následujících okruzích a následně je schopen využít v praxi:1. Sociální pedagogika jako vědní disciplína.2. Role a význam prostředí ve výchově.3. Problematika rizikových a selhávajících rodin.4. Syndrom týraného a zanedbávaného dítěte. Syndrom odcizeného rodiče.5. Masová média jako součást volného času dětí a mládeže.6. Školní šikana jako součást výchovně-vzdělávacího procesu.7. Vztahy v třídních kolektivech (klima, atmosféra, prostředí).8. Kriminalita dětí a mládeže, příčiny vzniku, možnosti prevence.9. Osobnost pedagogického pracovníka ve vztahu k výchovnému působení na děti a mládež.10. Rodina a škola ve vzájemné spolupráci.

Literatura

Říčan, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha : Portál, 1995. KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. et al. Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001. JEDLIČKA, J., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 2003. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. Labáth, V. a kol. Riziková mládež. Praha : SLON, 2001. ISBN 80-85850-66-4.Matějček, Z. Rodiče a děti. Praha : Avicenum, 1986. Kolář, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha : Portál, 2000. BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Bratislava : FF UK, 1994. Munková,G. Sociální deviace. Praha : Karolinum, 2001. Havlík, R., Koťa, J. Sociologie výchovy a školy. Praha : Portál, 2002. Havlínová, M., Kopřiva, P. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál, 1998. Sobotková, I. Psychologie rodiny. Praha : Portál, 2001. PERNEROVÁ, R. A. Tabu v rodinné komunikaci. O čem se v rodinách nemluví, ač by to bylo užitečné. Praha : Portál, 2000.

Požadavky

1. Účast ve výuce.2. Plnění úkolů zadaných v rámci výuky.3. Znalosti ověřené závěrečným písemným testem (podmínka k zahájení ústní zkoušky).4. Vykonání ústní zkoušky.Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - FPředmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za následujících podmínek:1. Osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na zahraniční studijní pobyt.2. V průběhu semestru odevzdat (zaslat mailem) 2 seminární práce po předešlé dohodě s vyučujícím (rozsah 4 normostrany).3. Znalosti ověřené zkouškou z okruhů uvedených v přehledu probírané látky.

Garant

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.

Vyučující

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.