Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osobnostní příprava (PES / 2OSBP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / 2OSBP - Osobnostní příprava, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení předmětu. Osobní očekávání a cíle předmětu.2. Poznávací vztah k sobě - sebevnímání a sebepoznávání.3. Pasivní a aktivní sebepoznávání, zpracování zpětné vazby.4. Oblasti sebepoznávání, metody a techniky5. Emoce- zkušenost s poznáváním emocí, zacházením s emočními stavy, sdělování emocí6. Vztah k sobě - sebereflexe, sebedůvěra, sebevědomí7. Sebeúcta, sebeoceňování, sebeúcta jako podstata kongruentní komunikace8. Přetvářející vztah k sobě, sebemotivace.9. Postoj ke změnám, zdroje pro seberozvoj - sebezdokonalování10. Efektivní způsoby péče o sebe, duševní hygiena11. Sebevyjádření, sebeprezentace, a autenticita12. Způsoby sebevyjádření a sebeprezentace a kreativita

Získané způsobilosti

Student pojmenuje své silné a slabé stránky ve vztahu ke svému budoucímu profesnímu zaměření. Reflektuje proces svého seberozvoje, sebezměny. Využije a reflektuje vybrané techniky sebepoznání a sebereflexe. Využívá možnosti sebevyjádření a sebeprezentace v souladu s vlastním prožívání a postoji.

Literatura

ROGERS, C. R. Ako byť sám sebou. Bratislava : IRIS, 1995. KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7178-465-6.Satirová, V., Banmen, J., Greberová, J., Gomoriová, M. Model růstu. Za hranice rodinné terapie. Brno : Cesta, 2005. ISBN 80-7295-071-1.Arrivé, J. Y. Umění prožívat emoce. Goffman, E. Všichni hrajeme divadlo. Sebereprezentace v každodenním životě. Praha : Studio Ypsilon, 1999. ISBN 80-902482-1-4.Křivohlavý, J. Já a ty. Praha : Avicenum, 1986. BELZ, H., SIEGRIEST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.CISOVSKÁ, H. Možnosti dramatické výchovy v rozvoji osobnostně sociální kompetence budoucích učitelů. Ostrava : PdF OU, 2003. Psychosomatický základ veřejného vystupování, jeho studium a výzkum. Sborník z konference. Praha : DAMU, 2000. ISBN 80-85833- 50-3.LEWIS, D. Tajná reč těla. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-49-X.KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (Eds.). Aplikovaná sociální psychologie III : Sociálně psychologický výcvik. Praha : Grada, 2001. VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : IVS, 1995. ISBN 80-85866-06-4.Kříž, P. Kdo jsem, jaký jsem (aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí). Kladno : AISIS, 2005. SATIROVÁ, V. Kniha o rodině. Praha : Práh, 2006. ISBN 80-7252-150-0.Masters, R., Houston, J. Naslouchejte svému tělu. Praha : Pragma, 1994. ISBN 80-85213-43-5.VALENTA, J. Osobnostní a sociální výchova. Kladno : AISIS, 2006. ISBN 80-239-4908-X.Nakonečný, M. Psychologie osobnosti. Praha : Academia, 1995. VALENTA, J. Učit se být. Témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Praha : Agentura STROM, 2000.

Požadavky

1. Aktivní účast ve výuce (80%).V případě nesplnění požadované účasti z důvodu studijního pobytu v zahraničí pořádaného OU, bude uznáno absolvování předmětu s odpovídajícím obsahem.2. Recenze vybrané publikace Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost v seminářích (cvičeních) a průběžné plnění úkolů a 0- 60 bodů za vypracování recenze vybrané publikace Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.