Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální pedagogika 2 (PES / 2SOCR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / 2SOCR - Sociální pedagogika 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Sociální pedagogika jako vědní obor. Sociální pedagogika v prostředí školy2. Problémové chování, problémové chování ve škole, rizikové chování, poruchy chování (děti ulice)3. Koncepce morálního formování (Piaget, Kohlberg, Gilliganová aj.)4. Pedagogické zvládání agresivního chování5. Závislostní a návykové chování. Látková závislost, závislost na procesech6. Komunitní práce. Proces komunitní práce, komunitní pracovník, komunitní projekt, terapeutická komunita7. Terapeutické postupy v převýchovném procesu8. Náhradní rodinná péče9. Dobrovolnictví, organizace věnující se dobrovolnictví, osobnost dobrovolníka, využití dobrovolnických aktivit10. Teorie vzniku delikvence. Problematika sociálních deviací11. Kriminalita dětí a mládeže

Získané způsobilosti

Student získává základní orientaci v problematice resocializace a reedukace dospívajícího i dospělého člověka. Východiskem je rodinné prostředí a prostředí školy. Získané způsobilosti jsou vymezeny obsahem předmětu (viz výše). V uvedených oblastech student problematiku zná, osvojí si ji, dokáže analyzovat základní problémy, srovnávat a interpretovat. Je schopen poznatky komplexně hodnotit a integrovat.

Literatura

Matoušek, O., Pazlarová, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha : Portál. ISBN 978-80-7367-739-8.Gilliganová, C. Jiným hlasem. O rozdílné psychologii žen a mužů. Praha : Portál, 2001. Matoušek O., Kroftová, A. Mládež a delikvence. Možné příčiny, současná struktura, programy prevence kriminality mládeže. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2.TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha : Portál, 2001. KOMÁRIK, E. Pedagogika emocionálně a sociálně narušených. Bratislava : PdF UK, 1998. ISBN 80-223-1289-4.Heidbrink, H. Psychologie morálního vývoje. Praha : Portál, 1999. Labáth, V. a kol. Riziková mládež. Praha : SLON, 2001. ISBN 80-85850-66-4.JEDLIČKA, J., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.LANIADO, N. Děti a peníze. Praha : Portál, 2002. Dalloz, D. Lhaní. Praha : Portál, 2002. CHMELÍK, J. a kol. Mravnost, pornografie a mravnostní kriminalita. Praha : Portál, 2003. Delaroche, P. Rodiče, nebojte se říkat ne. Praha : Portál, 2000. VYMĚTAL, J., REZKOVÁ, V. Rogersovský přístup k dospělým a dětem. Praha : Portál, 2001. Munková,G. Sociální deviace. Praha : Karolinum, 2001. FISHER, S.; ŠKODA, J. Sociální patologie. Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.ROGGE, J. U. Děti potřebují hranice. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-188-x.GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha : Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.Ronenová, T. Psychologická pomoc dětem v nesnázích. Praha : Portál, 2000. ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7066-534-3.GOFFMAN, E. Stigma. Poznámky o způsobech zvládání narušené identity. Praha : SLON, 2003. ELLIS, A. Trénink emocí. Práce s emocemi na základě racionálně emoční terapie. Praha : Portál, 2010. Goffman, E. Všichni hrajeme divadlo. Sebereprezentace v každodenním životě. Praha : Studio Ypsilon, 1999. ISBN 80-902482-1-4.

Požadavky

a) Splnění průběžně zadávaných úkolů na seminářích,b) aktivní účast na seminářích (80%)c) vykonání písemné zkoušky - testu Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - F

Garant

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.

Vyučující

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.Mgr. Bohdana Richterovádoc. PhDr. Julius Sekera, CSc.