Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální pedagogika (PES / 33ASO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / 33ASO - Sociální pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Vznik, vývoj a předmět sociální pedagogiky.2) Biologické a sociální determinanty vývoje člověka.3) Výchova, její cíle, znaky a metody výchovného působení.4) Rodina jako základní výchovná instituce.5) Syndrom týraného a zanedbávaného dítěte. Syndrom odcizeného rodiče.6) Mravní formování člověka.7) Koncepce morálního formování podle L. Kohlberga, C. Gilliganové.8) Pedagogické aspekty řešení kriminality dětí a mládeže, příčiny vzniku, možnosti prevence.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v tématech předmětu sociální pedagogiky, a to především v:- biologických a sociálních determinantách vývoje člověka,- v procesu socializace,- v otázkách rodinné výchovy (včetně syndromu týraného a zneužívaného dítěte),- v teoriích mravního formování Kohlberga a Gilliganové atd.S uvedenými znalostmi souvisí také schopnosti získávat v dané problematice další informace a dovednost realizovat drobná šetření.

Literatura

JEDLIČKA, J., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.Matoušek, O., Kroftová, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 1998. SEKERA, Julius (ed.). Možnosti využití experiencionálity v přípravě pedagogických pracovníků. Ostrava : PdF OU, 2012. ISBN 978-80-7464-203-6.DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha : Avicenum, 1995. ISBN 80-7169-192-5.KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál, 2008. GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha : Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.KOLÁŘ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.GAJDOŠOVÁ, Eva, HERÉNYIOVÁ, Gabriela. Rozvíjení emoční inteligence žáků. Prevence šikanování, intolerance a násilí mezi dospívajícími. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-115-8.Gilliganová, C. Jiným hlasem. O rozdílné psychologii žen a mužů. Praha : Portál, 2001. LABÁTH, V. A KOL. Riziková mládež. Praha : SLON, 2001. Brezinka, W. Východiska k poznání výchovy. Brno : L. Meast Sussex, 2001. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium, 1995. ISBN 80-85498-27-8.

Požadavky

1) Účast na výuce.2) Plnění korespondenčních a dalších úkolů plynoucích z výuky.3) Znalosti ověřené závěrečným písemným testem.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve výuce a průběžné plnění úkolů. Dalších 0- 60 bodů za zvládnutí závěrečného vědomostního testu (viz požadavky na studenta). Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - F

Garant

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.