Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika her a zábavné činnosti (PES / 3METE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / 3METE - Metodika her a zábavné činnosti, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Program teoretický:1. pojem volný čas - význam, funkce, cíle, úkoly, formy a prostředky edukačních aktivit pro kultivaci prospěšného trávení volného času u dětí a mládeže2. pojem výchovy mimo vyučování - význam, funkce, cíle, úkoly, výchovné a vzdělávací činnosti v době mimo vyučování, systém školských zařízení pro výchovu mimo vyučování3. hra jako prostředek rozvoje osobnostiProgram praktický:1. seznámení s aktivizačními metodami2. seznámení s tvořivou dramatikou3. konkrétní použití her, zábavné činnosti a aktivizačních metod v edukační realitě

Získané způsobilosti

Student se orientuje ve významu pojmů:- volný čas - význam, funkce, cíle, úkoly, formy a prostředky edukačních aktivit pro kultivaci prospěšného trávení volného času u dětí a mládeže- výchovy mimo vyučování - význam, funkce, cíle, úkoly, výchovné a vzdělávací činnosti v době mimo vyučování, systém školských zařízení pro výchovu mimo vyučování- hra jako prostředek rozvoje osobnostiStudent si prakticky osvojí:- aktivizačními metody- tvořivou dramatikuStudent je schopen použít:- konkrétní hry, zábavnou činnost a aktivizační metody v edukační realitě

Literatura

NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1999. BEAN, R. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-035-9.Spousta, V. et al. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1996. GRECMANOVÁ, H. et. al. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc : Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2.Pávková, J., Hájek, B. Školní družina. Praha: Portál, 2003. SPOUSTA, V. a kol. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1007-X.VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 8090173799.

Požadavky

Požadavky na studenta:1. Aktivní účast v seminářích.2. Písemné zpracování a praktická realizace 1 hry nebo aktivity s vybraným cílovým zaměřením.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho je možno získat 0 - 40 bodů za aktivní činnost v seminářích a 0 - 60 bodů za zpracování a realizaci 1 hry nebo aktivity. Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno Předmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za následujících podmínek: 1. Osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na zahraniční studijní pobyt.2. Úspěšné absolvování předmětu v zahraničí, jehož obsah odpovídá obsahu (probíraným okruhům látky) předmětu ME1HE.3. Bezprostředně po návratu předložení sylabu absolvovaného předmětu a získaného hodnocení vyučujícímu.

Garant

Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.