Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramatická výchova pro učitele (PES / BKDRV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / BKDRV - Dramatická výchova pro učitele, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Význam a příležitosti DV pro výuku ve vzdělávání. Základní vymezení dramatické výchovy. Principy dramatické výchovy.2. Dramatická hra. Základní stavební prvky dramatické hry - situace a konflikt.3. Cíle dramatické výchovy ve vztahu k očekávaným výstupům a klíčovým kompetencím a její místo v RVP.4. Základní metoda dramatické výchovy - hra v roli (simulace, alterace, charakterizace).5. Základní předpoklady dramatického jednání - cvičení zaměřená na rozvoj tvořivosti, objevování sebe a okolního světa, pohyb a pantomimu, spolupráci, naslouchání a soustředění.6. Proces dramatické a inscenační tvorby - metody a techniky dramatické výchovy , vytváření dramatických situací a improvizace Metody vedení dramatické hry. Boční vedení, vedení zevnitř.7. Recepce a reflexe dramatického umění - analýza shlédnutého divadelního představení.8. Kroky při plánování dramatické hry9. Reflexe a hodnocení v dramatické výchově

Získané způsobilosti

Student:- se orientuje (charakterizuje je) v cílech, obsahu, principech a metodách dramatické výchovy,- popíše a hodnotí vlastní proces učení v seminářích v osobnostní, sociální a esteticko umělecké oblasti,- popíše možnosti dramatické výchovy při rozvoji klíčových kompetencí a očekávaných výstupů ve vybraných vzdělávacích oblastech,- rozlišuje tři úrovně rolové hry (simulaci, alteraci a charakterizaci),- naplánuje jednoduchou dramatickou hru,- pojmenuje složky divadelního jazyka na základě shlédnutého představení.

Literatura

Marušák, R. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-73687-472.Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno : Divadelní fakulta, 1995. VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : ISV, 1995. ISBN 80-85866-06-0.VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha : ARTAMA, 1998. ISBN 80-7068-103-9.MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.ULRYCHOVÁ, I. Čaroděj a jeho učeň. In: Tvořivá dramtika XVI, č. 2/05. RICHTER, L. Literatura, divadlo a my. Praha : ÚKVČ, 1985. LUKAVSKÝ, R. Stanislavského metoda herecké práce. Praha : SPN, 1976. MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : AMU, 2004. ISBN 80-7331-013-9.MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha : DAMU, 1996. ISBN 80-85883-16-3.Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha : ARTAMA, 1992. CISOVSKA,H., GALETKOVÁ,H., KÁŇOVÁ, Ž., KARAFFA, J. Rozvoj klíčových kompetencí dramatickou hrou a jejich evaluace. ISBN 978-80-7368-879-0.BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému tvořivé dramatiky. Praha : Artama, 1996. KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z teorie dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-718475-6-9.

Požadavky

1. Vypracovat návrhu dramatické hry jako metody ve výuce se zřetelem k naplňování očekávaných výstupů a klíčových kompetencí .Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 51- 1000 bodů za vypracování návrhu dramatické hry jako metody ve výuce se zřetelem k naplňování očekávaných výstupů a klíčových kompetencí .Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno Celkově budou podle součtu bodů studenti hodnoceni:100 - 91 bodů 90 - 71 bodů započteno70 - 51 bodů 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.