Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramatická výchova 3 (PES / DRIM3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / DRIM3 - Dramatická výchova 3, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod. Požadavky k zápočtu. Podmínky pro práci ve skupině.2. Struktura lekce dramatické výchovy . Formy dramatické výchovy3. Cíle lekce dramatické výchovy a vztah k životním kompetencím.4. Vztah cílů a témat lekcí dramatu . Kritéria formulace cílů . Osobnostní, sociální a esteticko umělecké cíle. Cíle dlouhodobé, střednědobé a krátkodobé5. Témata a zdroje témat pro lekci dramatické výchovy6. Volba metod vzhledem k cílům, tématům, věkové zvláštnosti klientů a formy dramatické výchovy7. Strategie veden lekce dramatické výchovy. Vnější a vnitřní vedení, "učitel v roli"8. Reflexe a hodnocení v dramatické výchově9. Cesta k diváctví. Práce s tématem shlédnuté divadelní inscenace10. - 12. Prezentace návrhů lekcí dramatické výchovy s praktickými ukázkami.13. Reflexe vlastního rozvoje

Získané způsobilosti

Spolupodílí se na vytvoření dramaturgicko- režijní představyVybere vhodný námět, literární předlohu pro tvorbu divadelního tvaru

Literatura

časopis Tvořivá dramatika. MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 1997. ISBN 80-7068-104-7.MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4.MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova (didaktika dramatické výchovy). Praha : AMU, 2004. Marušák, R. Literatura v akci: Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. Praha : AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu : Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.Brecht, B. Myšlenky. Praha : ČS, 1958. BRECHT, B. O divadelnom umeni. Bratislava, 1959. BROOK, P. Prázdný prostor. Praha : Panorama, 1988. CÍSAŘ, J. Základy dramaturgie. Hradec Králové : KKS, 1980. ULRYCHOVÁ,I. Drama a příběh : tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha : AMU, 2007. ISBN 978-80-7331-096-7.Machková, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha : DAMU, 1996. VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : ISV, 1995. ISBN 80-85866-06-0.WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.LUKAVSKÝ, R. Stanislavského metoda herecké práce. Praha : SPN, 1976. MACHKOVÁ, E. Strukturovaná dramatická hra v kontextu dramatické výchovy. In: Tvořivá dramatika XI, č. 3/00. MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha : ARTAMA, 1998. ISBN 80-7068-103-9.MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha : AMU, 2004. ISBN 80-7331-013-9.

Požadavky

1. Aktivní účast ve výuce (80%) při nesplnění požadované účasti ze závažných (doložených) důvodů bude po domluvě s vyučujícím - požadována 50% účast ve výuce a náhrada v podobě úkolu na zadané téma souvisící se zameškanou výukou. V případě nesplnění požadované účasti z důvodu studijního pobytu v zahraničí pořádaného OU, bude uznáno absolvování předmětu s odpovídajícím obsahem.2. Analýza a hodnocení plánu lekce dramatické výchovy v písemné podobě (kritéria budou oznámena ve výuce)3. Písemná příprava lekce dramatické výchovy pro vybranou skupinu klientů s argumentací volby cílů, tématu, metod, situací a reflexe. (kritéria budou oznámena ve výuce) 4. Shlédnutí dvou divadelních inscenací a k jedné z nich vytvořit v písemné podobě plán lekce dramatické výchovy vzhledem k tématu inscenace.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost v seminářích (cvičeních) a průběžné plnění úkolů a 0- 60 bodů za písemné úkoly : Analýza a hodnocení plánu lekce dramatické výchovy v písemné podobě (kritéria budou oznámena ve výuce)Písemná příprava lekce dramatické výchovy pro vybranou skupinu klientů s argumentací volby cílů, tématu, metod, situací a reflexe. (kritéria budou oznámena ve výuce) Shlédnutí dvou divadelních inscenací a k jedné z nich vytvořit v písemné podobě plán lekce dramatické výchovy vzhledem k tématu inscenaceCelkově budou podle součtu bodů studenti hodnoceni:100 - 91 bodů 90 - 71 bodů započteno70 - 51 bodů 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Hana Cisovská, Ph.D.