Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývoj pedagogického myšlení (PES / MVYPM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / MVYPM - Vývoj pedagogického myšlení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Smysl antické výchovy ve vztahu ke společnosti a jednotlivci. Sokratovská dialogická metoda v současné škole.2. Filozofie T. Akvinského a její vliv na tehdejší výchovu.3. Renesanční pedagogika. Osobnost Francoise Rabelaise a jeho Gargantua a Pantagruel.4. J. A. Komenský a jeho pedagogicko didaktický systém.5. J. B. Basedow a jeho odkaz dnešk - filantropismus ve výchově.6. J. J. Rousseau a jeho odkaz dnešku - naturalistická pedagogika.7. Pedagogický systém J.Locka a transfer pozitivních prvků do současnosti.8. Herbartismus v pedagogice.9. L. N. Tolstoj a jeho "volná" škola.10. Pragmatismus a pozitivizmus v pedagogice - J.Dewey, H. Spencer.11. Reformní pedagogika na počátku 20. století. Příhodovská reforma ve 30.letech u nás (zlínské školství).

Získané způsobilosti

Student si osvojuje znalost dějin pedagogiky jako východiska pro pochopení současné edukace, orientuje se v klíčových historických pedagogických spisech a osobnostech, rozvíjí schopnost aplikovat pedagogické myšlení a zákonitosti vývoje školství a výchovy do současnosti, získává dovednost komparativně zpracovat semestrální práci při správném použití primární a sekundární literatury ke studiu, kriticky pracuje se zištěnými fakty, aplikuje získané vědomosti do současné pedagogické praxe, ovládá základní komunikační a interakční techniky.

Literatura

DEWEY, J. Americká pragmatická pedagogika. Praha, 1991. ROUSSEAU, J. J. Emil alebo o výchove. Bratislava : Slovenský spisovateľ, 2002. ŠTVERÁK, V. Stručné dějiny pedagogiky. Praha, 1983. Literatura bude upřesněna vyučujícím ve výuce. CACH, J. Výchova a vzdělání v českých dějinách II. Praha, 1990. CACH, J., VALENTA, J. Výchova a vzdělání v českých dějinách III. Praha, 1990. CIPRO, M. Prameny výchovy l - V. Praha : Vlastním nákladem, 1991. CIPRO, M. Průvodce dějinami výchovy. Praha: Panorama, 1984.

Požadavky

Před písemnou zkouškou lze získat 0 - 40 bodů za plnění úkolů zadaných v rámci přednášek (smestzrální práce nebo vystoupení s tématerm na přednášce). U písemné zkoušky je možné získat 0 - 60 bodů za teorii z okruhů uvedených v přehledu látky.Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - FPředmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za následujících podmínek:1. Osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na zahraniční studijní pobyt.2. Úspěšné absolvování předmětu v zahraničí, jehož obsah odpovídá obsahu (probíraným okruhům látky) předmětu MVYPM.3. Bezprostředně po návratu předložení sylabu absolvovaného předmětu a získaného hodnocení vyučujícímu.

Garant

PhDr. Gabriela Bolková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Gabriela Bolková, Ph.D.