Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Učitel v obtížných pedagogic. situacích (PES / NUOPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / NUOPS - Učitel v obtížných pedagogic. situacích, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Přehled rizikových a problémových situací školní praxe.2. Faktory vzniku nežádoucích způsobů chování ve školním prostředí.3. Profesní kompetence ve vztahu k rizikovým situacím.4. Obecné zásady a metody zvládání problémových a rizikových situací.5. Možnosti řešení a prevence výskytu agresivního chování.6. Specifické postupy při řešení a předcházení záškoláctví.7. Výchovné strategie k eliminaci nerespektování autorit.8. Specifické postupy řešení a předcházení závislostního chování.

Získané způsobilosti

Student získá znalost v oblasti řešení a preventivních strategií problémového a rizikového chování žáků základních a středních škol. Dále získá dovednost tyto informace uplatnit při řešení konkrétních výchovných problémů. Získanými znalostmi a dovednostmi student podpoří pedagogickou kompetenci k vytváření pozitivního sociálního klimatu jako nezbytné součásti kvalitního výchovně-vzdělávacího procesu.

Literatura

FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.BENDL, S. Školní kázeň. Metody a strategie. Praha : ISV, 2001. AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Praha : Portál, 2005. LANGOVÁ, M. a kol. Učitel v pedagogických situacích. Praha : UK, 1992. MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-853-8.VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-73158-082-4.GODDETOVÁ, T. E. Umění jednat s dospívajícími. Praha : Portál, 2003. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium, 1995. ISBN 80-85498-27-8.VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha : Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence, 2. vydání. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X.VEČERKA, K., HOLAS, J., ŠTĚCHOVÁ,M. Problémové děti ve školských výchovných zařízeních. Praha : KNOK, 2000. ISBN 80-86535-00-2.BIDDULPH, S. Proč jsou šťastné děti šťastné. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-411-7.MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Soc. nakladatelství, 1993. ISBN 80-901424-7-8.

Požadavky

1. Aktivní účast v seminářích, diskuse, podílení se na řešení přednesených problémových situací.2. Příprava modelové situace nebo případové studie vybraného problémového chování.3. Samostatné výstupy v hodinách - vedení případové studie nebo modelové situace.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho je možno získat 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve cvičeních a 0 - 60 bodů za zpracování a přednesení modelové situace nebo případové studie. Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.