Předmět Pedagogicko-psychologické poradenství (PES / PO2GR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / PO2GR - Pedagogicko-psychologické poradenství, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Hlavní oblasti:Historie vzniku poradenských služeb.Přehled vývoje výchovného poradenství v České republice.Problémové okruhy poradenské péče.Výchovný poradce.Pedagogicko psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, kluby (např. DYS-),Institut pedagogicko - psychologického poradenství, krizová a azylová centra, další. Možnosti poskytování poradenské a terapeutické péče v rámci poradenských služeb pro absolventy oboru vychovatelství.
Získané způsobilosti
Student se orientuje v historii vzniku poradenských služeb. Student získá přehled o vývoji výchovného poradenství v České republice. Student se orientuje v základních problémových okruzích poradenské péče. Student chápe svou roli v pozici - výchovný poradce. Student je seznámen s pedagogicko psychologickými poradny, speciálně pedagogickými centry, kluby (např. DYS-), instituty pedagogicko - psychologického poradenství, krizovými a azylovými centry, možnostmi poskytování poradenské a terapeutické péče v rámci poradenských služeb pro absolventy oboru vychovatelství.
Literatura
Matějček, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. 1. vyd. Praha: SNP, 1992. MARTIN, M.,WALTMANOVÁ-GREENWOODOVÁ, C. (eds). Jak řešit problémy dětí se školou. Paulík, K. aj. Kapitoly z biodromálního poradenství. Ostrava: OU, 1994. TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha : Portál, 2001. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.Gabura, J., Pružinská, J. Poradenský proces. Praha : Slon, 1995. ISBN 80-85850-10-9.MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha : Portál, 1997. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.
Požadavky
Účast na semináři, náslech na poradně, konzultace s výchovným poradcem, student prokáže základní znalosti z oblasti pedagogicko - psychologického poradenství.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve výuce a průběžné plnění úkolů. Dalších 0- 60 bodů za vypracování (zpracování, realizaci) konkrétního úkolu (viz požadavky na studenta). Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Garant
doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.