Předmět Projekt pedagogického výzkumu (PES / PP2VY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / PP2VY - Projekt pedagogického výzkumu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Studenti se průběžně seznamují s náležitostmi přípravy pedagogického výzkumu přes základní témata: 1. Výzkumné téma-výzkumný cíl-výzkumný problém.2. Druhy výzkumů- volba výzkumné strategie.3. Postup v kvalitativním výzkumu - orientační seznámení (logika přípravy, výzkumná otázka, volba zkoumaných jednotek, kvalitativní rozhovor- jeho cíle, povaha a typy, koncipování kvalitativního rozhovoru, interakční stránka kvalitativního rozhovoru-strategie dotazování a naslouchání, stručná informace o vyhodnocováni a interpretace dat, kódováni a hledání souvislostí).4. Postup v kvantitativním výzkumu (výzkumné hypotézy, proměnné-jejich definice a operacionalizace, výzkumný vzorek, výzkumná. reliabilita a validita, volba adekvátního nástroje sběru dat - nejčastější výzkumné techniky, např. rozhovor, dotazník, pozorováni, obsahová analýza pedagogických produktů, škálování, sociometrická technika, pedagogické a psychologické testy, atd. a kódování znaků proměnných jako příprava pro univariační a bivariační statistickou analýzu získaných primárních dat.)
Získané způsobilosti
Studenti získají informace a znalosti k vypracování závěrečné práce (diplomové).
Literatura
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.ŠVEC, Š. a kol. Metodológia vied o výchove. Kvantitatívno-scientické a kvalitatívno-humanistické prístupy. Bratislava, 1998. Průcha, V. Pedagogické teorie a výzkumy na Západě. Praha: UK, 1992. Spousta, V. Speciálně pedagogická diagnostika etopedická. Brno: PdF MU, 1995. Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice : Albert, 1999. Kerlinger, F. K. Základy výzkumu chování. Praha: Academia, 1972.
Požadavky
Vypracování návrhu vlastního projektu na zvolené téma, jeho prezentace a obhajoba jako podmínka k udělení zápočtu.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost v seminářích a průběžné plnění úkolů a 0 - 60 bodů za vypracování (zpracování, realizaci) konkrétního úkolu (viz požadavky na studenta).Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Garant
Mgr. Ondřej Sekera, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ondřej Sekera, Ph.D.