Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychoter. postupy v reedukačním procesu (PES / PS1RE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / PS1RE - Psychoter. postupy v reedukačním procesu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Seznámení se základními směry psychoterapie2. Nácvik psychoterapeutických rozhovorů s vybranými klienty3. Práce s terapeutickou komunitou5. Základy skupinové práce s klienty6. Psychoterapie v reedukačním procesu

Získané způsobilosti

Student získává schopnost a dovednost adekvátně využívat vybraných terapeutických přístupů v podmínkách edukace a reedukace. Rozvíjí osobnostní předpoklady pro výkon profesionální činnosti pedagoga. Realizuje nácvik specifických praktických dovedností prostřednictvím vybraných terapeutických technik a metod.

Literatura

Langmeier, J., Špitz, J. Dětská psychoterapie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-381-1.Kožnár, J. Psychoterapeutické principy v převýchově. Banska Bystica : KPÚ, 1990. Kratochvíl, S. Terapeutická komunita. Praha : Academia, 1979. Kratochvíl, S. Základy psychoterapie. Praha : Portál, 1997. JEDLIČKA, J., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.Rauchfleisch, U. Doprovázení a psychoterapie delikventů. Boskovice : Albert, 2000. ISBN 80-85834-83-9.HARTL, P. Komunita občanská a komunita terapeutická. Praha : Slon, 1997. ISBN 80-85850-45-1.MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence, 2. vydání. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X.Vymětal, J. Obecná psychoterapie. Praha: Grada, 2004. Čáp, J. Psychologie pro učitele. Praha: SPN, 1980. Kožnár, J. Skupinová dynamika. Praha, UK, 1992. LANGOVÁ, M. a kol. Učitel v pedagogických situacích. Praha: UK, 1992.

Požadavky

1. Aktivní účast ve cvičeních - v průběhu prožitkových technik a při nácviku specifických dovedností.2. Průběžné psaní deníku.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho je možno získat 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve cvičeních a 0 - 60 bodů za zpracování deníku. Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.