Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Odborná praxe 3 (metodický kurz pro LTD) (PES / PX1XC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / PX1XC - Odborná praxe 3 (metodický kurz pro LTD), Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Odborná praxe 3 probíhá v letním semestru v formou metodického kurzu. Studenti se zúčastní kurzu jednak jako příjemci a jednak jako aktivní poskytovatelé volnočasových aktivit. Studenti budou dle požadavků vyučujícího rozděleni do pracovních skupin, které se postupně prostřídají v roli organizátorů a klientů. Každý program vyvrcholí zpětnou vazbou. Program kurzu tam bude rozčleněn do samostatných bloků, v nichž jednotlivě skupiny studentů zrealizují připravené aktivity, dle požadavků stanovených vedoucím.

Získané způsobilosti

Po ukončení kurzu bude student schopen:- projektovat vlastní volnočasové koncepce, kurzy, tábory;- využívat specifických metod (her) apod.

Literatura

REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.NAAR, D., SLEJŠKOVÁ, E., SLEJŠKA, Z. Manuál prožitkové pedagogiky aneb co potřebujete vědět k realizaci prožitkových kursů. 2. vyd. EGREDIOR, 2003. PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.Kirchner, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno: Press, 2009. ISBN 987-80-251-2562-5.HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkové pedagogické učení. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8.Hájek, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha : UK, 2007. ISBN 978-80-7290-265-1.Portmannová, R. Jak zacházet s agresivitou: 150 her pro zvládnutí zlosti a agresivity. Praha : Portál, 1998. ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her. Hry v přírodě. Praha : Olympia, 1985. ISBN 27-017-85.ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her 2: Hry v klubovně. Praha : Leprez, 1996. ISBN 80-901826-9-0.ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her 3: Hry na hřišti a v tělocvičně. Praha : Leprez, 1997. ISBN 80-86061-04-3.

Požadavky

Aktivní účast v průběhu celého programu kurzu, tj. realizace pracovního bloku a účast co by účastníka v blocích ostatních studentů.Realizace skupinového projektu (viz. Výchova ve volném čase):studenti zrealizují připravený blok dle konkrétních požadavků vyučujícího, přičemž vycházejí z poznatků získaných v předmětu výchova ve volném čase.Blok musí mít jasně vymezené a specifikované cíle, na základě kterých si studenti volí způsob realizace (jednotlivci, tým, celá skupina) a následně konkrétní herní aktivity. Program bloku musí zachovávat posloupnost: úvodní zahřátí, seznámení s tématem atd. Herní aktivity musí být tématicky provázány z hlavním tématem a cílem bloku. Studenti pro účastníky připraví vyhodnocení, včetně tématických diplomů, plaket apod. Praxe je reflektována garantem praxe před udělením zápočtu, v závěru každého bloku proběhne zpětná vazba.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve cvičeních a 0- 60 bodů za realizaci skupinového projektu. Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno Předmět nelze absolvovat během studijního zahraničního pobytu.

Garant

PhDr. Gabriela Bolková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.