Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Reeduk. dětí a ml. s por. emoc.a chování (PES / RE2EM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / RE2EM - Reeduk. dětí a ml. s por. emoc.a chování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

a) poruchy emocí a chování (vymezení, etiologie, kodifikace),b) faktory ovlivňující asociální a antisociální chování jedinců a skupin, význam resilience,c) kombinace mentální retardace a poruch chování,d) koncepce reedukace a resocializace v nejširším pojetí,e) behaviorální koncepce,f) interakční koncepce,g) humanistické přístupy,h) eklektické přístupy,i) základní koncepce reedukace v ambulantní a residenční péči.

Získané způsobilosti

Student získává přehled o jednotlivých proudech a prinicipech v přístupech k resocializaci a reedukaci především dětí a mládeže. Předmět je teoretický a zisky jsou především v kognitivní oblasti. Za příznivých podmínek je student schopen pochopit a na základě toho se zapojit do týmů podílejícího se na resocializaci a reedukaci dítěte. Zvládnutí teoretických východisek, které předmět poskytuje, usnadňuje relativně samostatnou práci s dětmi s poruchami emocí a chování, i když zpočátku pod supervizí.

Literatura

JEDLIČKA, J., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.HORT, V., HRDLIČKA, M. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha : Portál, 1.vyd, 2000. ISBN 80-7178-813-9.SHAPIRO, L. E. Emoční inteligence dítěte a její rozvoj. Praha : Portál, 1998. Sekera, J. Komunitní systém v resocializačních zařízeních pro adolescenty. I. Mezilidké vztahy personálu v resocializačních zařízeních pro adolescenty. Ostrava : PdF OU, 2008. ISBN 978-80-7368-534-8.MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 2003. Labáth, V. a kol. Riziková mládež. Praha : SLON, 2001. ISBN 80-85850-66-4.RAUCHFLEISCH, U. Doprovázení a psychoterapie delikventů. Boskovice : Albert, 2000. ISBN 80-85834-83-9.HORŇÁKOVÁ, M. Liečebná pedagogika. Bratislava : PdF UK, 1999. PYTKA, L. Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne i metodyczne. Warszawa : Wyzsza Škola Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 1995. KOŽNAR, J. Psychoterapeutické pristupy k převýchově. Metodické poznámky k aplikácii psychoterapie v podmienkach ústavnej a ochrannej výchovy. Bánská Bystrica : KPÚ, 1990. BRENDTRO, L. K., NESS, A. E. a kol. Re-educating troubled youth. New York : Algie de Gruber, 1983. DURRANT, M. Residential Treatment. A Competency - Based Approach to Therapy and Program Design. New York, London : W. W. Norton and Company, 1993. CZAPOW, C., JEDLEWSKI, S. Resocializační pedagogika. Praha : SPN, 1981. ANTIER, E. Agresivita dětí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha : Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.Schulze, R., Roberts, R. D. Emoční inteligence. Praha : Portál, 2007. FISCHEROVÁ, J. Katamnestická šetření bývalých chovanců záchytného dětského domova po 20 letech. Psychológiea a patopsychologie dieťaťa. 1980, roč. 15, č. 1, s. 77-84. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2007.

Požadavky

Hodnocení zkoušky:91 - 100 A81 - 90 B71 - 80 C61 - 70 D 51 - 60 E 0 - 50 F

Garant

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.Mgr. Ondřej Sekera, Ph.D.