Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie řízení výchovných skupin (PES / RI2IN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / RI2IN - Teorie řízení výchovných skupin, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní typy představ o člověku a jejich dopad na teorie řízení.2. Teorie vůdcovství a vedení.3. Styly řízení pedagogické instituce (škola, výchovný ústav, dětský domov apod.). Modely řízení A. Jonese, C. Handyho, T. Bushe aj.). Totální instituce (E. Goffman).4. Osobnost ředitele.5. Kultura, klima a atmosféra v pedagogické instituci.6. Budování komunitního systému (Maxwell Jones). Vztah mezi kvalitou mezilidských vztahů na pracovišti a styly výchovy.7. Komunikace v pedagogické instituci. Konflikty v pedagogické instituci, typologie, důsledky konfliktů. Typologie problémových pedagogických pracovníků.8. Ústavní doktrína.9. Manipulace, mobbing a šikana v podmínkách pedagogického zařízení.10. Vazby mezi koncepcemi výchovy a koncepcemi řízení pedagogických institucí.

Získané způsobilosti

Student si osvojí a následně je schopen prakticky využít znalosti z následujících oblastí:Základní typy představ o člověku a jejich dopad na teorie řízení.Teorii vůdcovství a vedení.Styly řízení pedagogické instituce (škola, výchovný ústav, dětský domov apod.). Modely řízení A. Jonese, C. Handyho, T. Bushe aj.). Totální instituce (E. Goffman).Osobnost ředitele. Kultura, klima a atmosféra v pedagogické instituci.Budování komunitního systému (Maxwell Jones). Vztah mezi kvalitou mezilidských vztahů na pracovišti a styly výchovy.Komunikaci v pedagogické instituci. Konflikty v pedagogické instituci, typologie, důsledky konfliktů. Typologie problémových pedagogických pracovníků.Ústavní doktrínu.Manipulaci, mobbing a šikana v podmínkách pedagogického zařízení.Vazby mezi koncepcemi výchovy a koncepcemi řízení pedagogických institucí.

Literatura

BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. et al. Úvod do teorie a práce školského managementu I., II. Praha: UK, 1995. ISBN 80-7184-010-6.HARTL, P. Komunita občanská a komunita terapeutická. Praha : Slon, 1997. ISBN 80-85850-45-1.SVĚTLÍK, J. Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. SEKERA, J. Mikrořízení a interpersonální vztahy v organizacích ústavní výchovy. Ostrava: PdF OU, 2001. ISBN 80-7042-187-8.KOLÁŘ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.Drucker, F. P. Řízení neziskových organizací. Praha, 1994. KOŽNÁR, J. Skupinová dynamika. Praha, SPN, 1984. Lašek, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. Zaborowski, Z. Sociální psychologie a výchova. Praha : SPN, 1965. Matoušek, O. Ústavní péče. Praha: SLON - 2.vydání, 1999. ISBN 80-85850-76-1.FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu : Jak zkoumat lidskou duši. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.DOLEJŠ, M. Efektivní včasná diagnostika rizikového chování u adolescentů. Olomouc : FF, Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2642-6.Slaměník, I. Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3311-1.ŠVAŘÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.NĚMEC, J., BODLÁKOVÁ, I. Praktická diagnostika sociálně patologického chování u dětí a mládeže. Určeno pro pedagogickou i rodičovskou veřejnost. Praha : Eteria, 2001. MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.BENDL, S. Školní kázeň. Metody a strategie. Praha : ISV, 2001. BENDL, S. Ukázněná třída aneb Kázeňské minimum pro učitele. Praha : Triton, 2005. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium, 1995. ISBN 80-85498-27-8.

Požadavky

Vědomostní test zaměřený na obsah vymezený cíli předmětu. Účast na seminářích.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve výuce a průběžné plnění úkolů. Dalších 0- 60 bodů za zvládnutí závěrečného vědomostního testu (viz požadavky na studenta). Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - F

Garant

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.