Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální pedagogika 1 (PES / SO1PE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / SO1PE - Sociální pedagogika 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Vznik, vývoj a předmět sociální pedagogiky,2) Biologické a sociální determinanty vývoje člověka,3) Výchova, její cíle, znaky a metody výchovného působení,4) Rodina jako základní výchovná instituce,5) Syndrom týraného a zanedbávaného dítěte. Syndrom odcizeného rodiče,6) Mravní formování člověka (elementární mravní návyky a zvyky, formování mravního přesvědčení, interiorizace norem, pojem charakter, morální city atd.),7) Koncepce morálního formování podle J. Piageta, L. Kohlberga, C. Gilliganové,8) Kriminalita dětí a mládeže, příčiny vzniku, možnosti prevence,

Získané způsobilosti

Student se orientuje v tématech předmětu sociální pedagogiky, a to především v:- biologických a sociálních determinantách vývoje člověka,- rodinné výchovy (včetně syndromu týraného a zneužívaného dítěte),- mravním formování a v základních teoretických koncepcích (Kohlberg, Gilliganová),- v problematice kriminality dětí a mládeže a problematice agresivity dětí a ml.;

Literatura

VEČERKA, K., HOLAS, J., ŠTĚCHOVÁ,M. Problémové děti ve školských výchovných .zařízeních. Praha: KNOK, 2000. ISBN 80-86535-00-2.MICHEL, G.F., MOOREOVÁ, C.L. Psycho-biologie. Biologické základy vývoje chování. Praha: Portál, 1999. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2003. SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha : Portál, 2001. MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ. Ústavní péče. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-85850-08-7.MATĚJČEK, Z. a kol. Náhradní rodinná péče. Praha : Portál, 1999. DUNOVSKÝ a kol. Týrané, zneužívané a zanedbané dítě. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7169-629-3.MATOUŠEK, O. 1. vyd. Praha: Soc. nakladatelství. Praha: Soc. nakladatelství, 1993. ISBN 80-901424-7-8.

Požadavky

1. Účast na seminářích.2. Plnění úkolů zadaných v rámci seminářů.3. Vykonání ústní zkoušky.Před kombinovanou zkouškou lze získat 0 - 40 bodů za plnění úkolů zadaných v rámci seminářů (cvičení). U zkoušky je možné získat 0 - 60 bodů za teorii. Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - FPředmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za následujících podmínek:1. Osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na zahraniční studijní pobyt.2. V průběhu semestru odevzdat (zaslat mailem) 2 seminární práce po předešlé dohodě s vyučujícím (rozsah 4 normostrany).3. Znalosti ověřené ústní zkouškou z okruhů uvedených v přehledu probírané látky.

Garant

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.