Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Soc. pedag. práce s rizik. skupinami (PES / SP2RZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / SP2RZ - Soc. pedag. práce s rizik. skupinami, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod (charakteristika a hlavní cíle předmětu literatura, požadavky na udělení zápočtu).2. Sociální adaptace a její poruchy.3. Normalita, deviace, sociální patologie.4. Teorie sociální patologie.5. Agresivita a násilí.6. Sociální pedagogika a sociální práce.7. Vybrané teorie aplikovatelné při sociálně pedagogické práci s rizikovými skupinami.8. Práce s individuálním klientem.9. Práce se skupinou a komunitní práce.10. Krizová intervence.11. Etika sociálně pedagogické práce s rizikovými skupinami.12. Některá specifika sociálně pedagogické práce s vybranými rizikovými skupinami.13. Právní úprava práce s rizikovými skupinami.Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.

Získané způsobilosti

Studenti získají základní teoretickou bázi potřebnou pro sociálně pedagogickou práci s rizikovými skupinami. Získané způsobilosti jsou vymezeny obsahem předmětu. Studenti jsou schopni se orientovat v komplexní problematice této specifické sociálně pedagogické činnosti. Jsou schopni analyzovat, srovnávat a interpretovat problémy s ní spojené. Získané poznatky jsou schopni integrovat a aplikovat při řešení praktických problémů.

Literatura

BARGEL, M.; MÜHLPACHR, P. a kol. Inkluze versus exkluze - dilema sociální patologie. Brno : Institut mezioborových studií, 2010. ISBN 978-80-87182-12-3.Tichý, M. Práce se sociálně neadaptovanými klienty. Ostrava : PdF OU, 2007. ISBN 978-80-7368-310-8.KRAUS, B., HRONCOVÁ, J. a kol. Sociální patologie. Hradec Králové : PdF UHK, 2007. ISBN 978-80-7041-896-3.FISHER, S.; ŠKODA, J. Sociální patologie. Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.Matoušek, O. Základy sociální práce. Praha : Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-331-4.JAROSZ, E. Contemporary challenges in social pedagogy. Brno : Institut mezioborových studií, 2010. ISBN 978-80-87182-14-7.COOPER, M.; TURNER, S. Transactional Analysis. In EDWARDS R. L. (ed.) Encyclopedia of Social Work 3. 19. vyd. Washington, DC : NASW Press, 1995. ISBN 0-87101-256-1.Mlčák, Z. Emergentní psychologie a krizová intervence. Ostrava : FF OU, 2005. Navrátil, P. a kol. Romové v české společnosti. Praha : Portál, 2003. BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava : Univerzita Komenského, 2008. ISBN 978-80-969944-0-3.Nevřala, J. Sociální problémy bezdomovců. Ostrava : FF OU, 2002. ISBN 80-7042-615-2.SOTONIAKOVÁ, E. Teorie a metody sociální práce. Distanční text. Ostrava : FF OU, 2005. Hradečná, M. a kol. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha : Karolinum, 1995.

Požadavky

Aktivní účast na výuce. Zpracování seminární práce z okruhů probírané látky v rozsahu určeném vyučujícím. Samostatný výstup v hodině se stručnou prezentací hlavních myšlenek a závěrů předkládané seminární práce.Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

PhDr. Michal Tichý, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Michal Tichý, Ph.D.