Předmět Učitel a mezilidské vztahy ve šk. třídě (PES / UM1ST)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / UM1ST - Učitel a mezilidské vztahy ve šk. třídě, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Charakteristika mezilidských vztahů. Mezilidské vztahy ve škole.2. Mezilidské vztahy ve třídě, jejich utváření a rozvíjení. Vztahy mezi učitelem a žákem, vztahy mezi žáky.3. Podmínky pro utváření vztahů ve třídě, prostředky rozvíjení vztahu mezi učitelem a žákem, role spolužáka a její význam.4. Role učitele v procesu utváření a rozvíjení vztahů ve třídě.5. Učitelovi kompetence pro utváření a rozvíjení vztahů ve třídě.6. Diagnostika školní třídy. Diagnostické nástroje a profily vybraných metod.
Získané způsobilosti
Student získá: - znalosti o vztazích v třídních kolektivech v souvislosti s rolí a pozicí učitele;- znalost a dovednost užití základních diagnostických prostředků;- znalost a dovednost rozvoje vztahů ve třídě.
Literatura
Karnsová, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha : Portál, 1999. KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele (Cesty k lepšímu vyučování). Praha : Portál, 2008. Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLNÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž : Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7367-118-2.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha : Portál, 2001. De VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 978-80-2018-0.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce (účast na workshopu). Odevzdání seminární práce, dle požadavků vyučujícího.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve výuce a průběžné plnění úkolů a 0- 60 bodů za seminární práci. Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Garant
Mgr. Věra Filipi, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Věra Filipi, Ph.D.Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.