Předmět Výzkumné metody a projekty v soc. pedag. (PES / VY2SP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / VY2SP - Výzkumné metody a projekty v soc. pedag., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Možnosti a limity kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Základní rámec a využití kvantitativního a kvalitativního přístupu.2. Výzkumný problém, výzkumný cíl.3. Typy výzkumných plánů (design) a příprava projektu.4. Formulace hypotéz a jejich odůvodnění.5. Formulace základní výzkumné otázky a její rozpracování.6. Metody výběru výzkumného souboru.7. Metody sběru primárních dat.8. Analýza a interpretace výzkumných dat.9. Výzkumná validita a možnosti její kontroly.10. Etický rámec výzkumu.
Získané způsobilosti
Student získá znalost v oblasti metodologie, která je východiskem pro kvantitativní a kvalitativní výzkum. Dále získá dovednost tyto vědomosti využít při realizaci vlastního výzkumného šetření. Osvojenými znalostmi a dovednostmi student rozvine kompetenci ke kvalitnímu zpracování závěrečné práce.
Literatura
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : PAIDO, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.PUNCH, K. F. Základy kvantitativního šetření. Praha : Portál, 2008. MUIJS, D. Doing quantitative research in education with SPSS. London : Sage, 2004. ISBN 0-7619-4383-8.MILES, M. B., HUBERMAN, A. M. Qualitative data analysis. A sourcebook of new methods. London : Sage, 2004. Maxwell, J. A. Qualitative Research Design. An Interpretative Approach. Thousand Oaks, 1996. Plano Clark, V. L., Creswell, J. W. The Mixed Methods Reader. London : Sage Publ., 2008. DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. Praha : Karolinum, 2000. FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9.STRAUSS, A. CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice : Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích (95%), diskuse v seminářích.Příprava a vypracování výzkumného projektu.Zkouška na základě ústní obhajoby vypracovaného výzkumného projektu. Hodnocení zkoušky:91 - 100 A81 - 90 B71 - 80 C61 - 70 D 51 - 60 E 0 - 50 FPředmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za následujících podmínek: 1. Osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na zahraniční studijní pobyt.2. Buď úspěšné absolvování předmětu v zahraničí, jehož obsah odpovídá obsahu (probíraným okruhům látky) předmětu VY2SP. Nebo vypracování zadaného úkolu dle pokynů vyučujícího.3. Bezprostředně po návratu předložení sylabu absolvovaného předmětu a získaného hodnocení vyučujícímu.
Garant
doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.Mgr. Ondřej Sekera, Ph.D.