Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální pedagogika (PES / WN1PE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / WN1PE - Sociální pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Vznik, vývoj a předmět sociální pedagogiky,2) Biologické a sociální determinanty vývoje člověka,3) Výchova, její cíle, znaky a metody výchovného působení,4) Rodina jako základní výchovná instituce,5) Syndrom týraného a zanedbávaného dítěte. Syndrom odcizeného rodiče,6) Mravní formování člověka (elementární mravní návyky a zvyky, formování mravního přesvědčení, interiorizace norem, pojem charakter, morální city atd.),7) Koncepce morálního formování podle J. Piageta, L. Kohlberga, C. Gilliganové,8) Kriminalita dětí a mládeže, příčiny vzniku, možnosti prevence,9) Agrese a agresivita a jejich zvládání,10) Škola jako specifické sociální prostředí. Školní šikana,11) Osobnost pedagogického pracovníka ve vztahu k výchovnému působení na svěřence.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v problémech sociální pedagogiky, získává vstupní informace o této disciplíně. Upevňuje si znalosti z ostatních pedagogických disciplín a nalézá mezi nimi souvislosti. Identifikuje jednotlivá sociální prostředí a analyzuje jejich specifika.

Literatura

JEDLIČKA, J., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.GILLIGANOVÁ, C. Jiným hlasem. O rozdílné psychologii žen a mužů. Praha: Portál, 2001. SATIROVÁ, V. Kniha o rodině. Praha: Praha, 1994. ISBN 80-901325-0-2.KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha : Portál, 2002. Lippa, R. A. Pohlaví, příroda a výchova. Praha : Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1719-2.Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. KRAUS, B., HRONCOVÁ, J. a kol. Sociální patologie. Hradec Králové : PdF UHK, 2007. ISBN 978-80-7041-896-3.HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.Blížkovský, B. Systémová pedagogika. Ostrava, Amosium servis, 1992. Dunovský, J., Dytrych, Z., Matějček, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál, 2008. INHELDEROVÁ, B. Jean Piaget. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997. HAAS, A. Morální inteligence. Jak rozvíjet a kultivovat dobro v nás. Praha: Columbus, 1998. STANKOWSKI, A. Nástin problematiky etopedie a sociální patologie. Ostrava : PdF OU, 2004. ISBN 80-7042-360-9.GUGGENBÜHL-CRAIG, A. Nebezpečí moci v pomáhajících profesích. Portál. Praha, 2007. HAVLÍNOVÁ, M. Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-263-7.Keller, J. Tři sociální světy. Praha : Slon, 2010. ISBN 978-80-7419-031-5.

Požadavky

Účast ve výuce, referát k jednomu z tematických okruhů, znalosti ověřované testem.Před písemnou zkouškou lze získat 0 - 40 bodů za plnění úkolů zadaných v rámci seminářů. U zkoušky je možné získat 0 - 60 bodů za teorii. Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - F

Garant

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.

Vyučující

Mgr. Ondřej Sekera, Ph.D.