Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogické zvládání probl. chování I (PES / WYPZ1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / WYPZ1 - Pedagogické zvládání probl. chování I, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení pojmů (problémové chování, rizikové chování, poruchy chování)2. Výchova a převýchova, aspekty reedukačního a resocializačního procesu3. Agrese a agresivita (formy, příčiny a důsledky, prevence a náprava)4. Kázeň a problematika jejího utváření, principy konstruktivního řešení konfliktů5. Rodina jako zdroj podpory a utváření zdravé osobnosti (faktory ovlivňující zdravý vývoj jedince)6. Delikvence, deviace a kriminalita, teorie vzniku, příčiny a důsledky7. Zátěžové situace a způsoby autopomoci v náročných životních situacích8. Profesní aktivity vychovatelů v reedukačních a resocializačních zařízeních nebo volnočasových organizacích9. Osobnost a charakteristika vychovatele-sociálního pedagoga

Literatura

KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. et al. Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001. JEDLIČKA, r., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.LANGMEIER, J., BALCAR, K., SPITZ, J. Dětská psychoterapie. Praha : Portál, 2000. Sekera, O. Identifikace profesních aktivit vychovatelů výchovných ústavů a dětských domovů. Ostrava: PdF OU, 2009. SATIROVÁ, V. Kniha o rodině. Praha: Praha, 1994. ISBN 80-901325-0-2.Kurelová, M., Sekera, O., Kubíčková H. Komunitní systém v resocializačních zařízeních pro adolescenty. II. Proces reedukace a resocializace očima dětí a analýza profesních činností vychovatelů a učitelů ve výchovných ústavech. Ostrava : PdF OU, 2008. ISBN 978-80-7368-535-5.Křivohlavý, J. Konflikty mezi lidmi. Praha, 1973. Matoušek O., Kroftová, A. Mládež a delikvence. Možné příčiny, současná struktura, programy prevence kriminality mládeže. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2.GUGGENBUHL-CRAIG, A. Nebezpečí moci v pomáhajíích profesích. Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-302-4.KOMÁRIK, E. Pedagogika emocionálně a sociálně narušených. Bratislava : PdF UK, 1998. ISBN 80-223-1289-4.VEČERKA, K., HOLAS, J., ŠTĚCHOVÁ,M. Problémové děti ve školských výchovných .zařízeních. Praha: KNOK, 2000. ISBN 80-86535-00-2.SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.Čáp, J. Psychologie pro učitele. Praha: SPN, 1980. HAYES, N. Psychologie týmové práce. Praha: Portál, 2005. LÁBATH, V. a kol. Riziková mládež. Praha : Sociologické nakladatelství, 2001. KRAUS, B., HRONCOVÁ, J. a kol. Sociální patologie. Hradec Králové : PdF UHK, 2007. ISBN 978-80-7041-896-3.Schmidbauer, W. Syndrom pomocníka. Praha, Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-7.KOUKOLÍK, F., DRTILOVÁ, J. Vzpoura deprivantů. Praha: Makropulos, 1996.

Požadavky

Zkouška - kombinovaná forma - písemný test, případně ústní zkouška z okruhu otázek vymezených v přehledu probírané látky.Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno