Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Učitel a mezilid. vztahy ve škol. třídě (PES / YM1ST)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / YM1ST - Učitel a mezilid. vztahy ve škol. třídě, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Charakteristika mezilidských vztahů. Mezilidské vztahy ve škole.2. Mezilidské vztahy ve třídě, jejich utváření a rozvíjení. Vztahy mezi učitelem a žákem, vztahy mezi žáky.3. Podmínky pro utváření vztahů ve třídě, prostředky rozvíjení vztahu mezi učitelem a žákem, role spolužáka a její význam.4. Role učitele v procesu utváření a rozvíjení vztahů ve třídě.5. Učitelovi kompetence pro utváření a rozvíjení vztahů ve třídě.6. Diagnostika školní třídy. Diagnostické nástroje a profily vybraných metod.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalosti o vztazích v třídních kolektivech v souvislosti s rolí a pozicí učitele;- znalost a dovednost užití základních diagnostických prostředků;- znalost a dovednost rozvoje vztahů ve třídě.

Literatura

Karnsová, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha : Portál, 1999. Kyriacou, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-965-8.Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLNÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž : Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7367-118-2.KALHOUS, Z. OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Wittrock M.C. (eds.). Handbook of research on teaching. London : Collier Macmillian Publichers, 1986. ISBN 0-02-900310-5.

Požadavky

Přímá výuka probíhá v rozsahu 6 hodin formou přednášek a praktických cvičení s diskusí nad zadanými úkoly.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve výuce a průběžné plnění úkolů a 0- 60 bodů za realizaci průzkumu. Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.Mgr. Bohdana RichterováMgr. Věra Filipi, Ph.D.