Předmět Učitel a mezilid. vztahy ve škol. třídě (PES / YM1ST)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / YM1ST - Učitel a mezilid. vztahy ve škol. třídě, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Charakteristika mezilidských vztahů. Mezilidské vztahy ve škole.2. Mezilidské vztahy ve třídě, jejich utváření a rozvíjení. Vztahy mezi učitelem a žákem, vztahy mezi žáky.3. Podmínky pro utváření vztahů ve třídě, prostředky rozvíjení vztahu mezi učitelem a žákem, role spolužáka a její význam.4. Role učitele v procesu utváření a rozvíjení vztahů ve třídě.5. Učitelovi kompetence pro utváření a rozvíjení vztahů ve třídě.6. Diagnostika školní třídy. Diagnostické nástroje a profily vybraných metod.
Získané způsobilosti
Student získá:- znalosti o vztazích v třídních kolektivech v souvislosti s rolí a pozicí učitele;- znalost a dovednost užití základních diagnostických prostředků;- znalost a dovednost rozvoje vztahů ve třídě.
Literatura
Karnsová, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha : Portál, 1999. Kyriacou, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-965-8.Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLNÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž : Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7367-118-2.KALHOUS, Z. OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Wittrock M.C. (eds.). Handbook of research on teaching. London : Collier Macmillian Publichers, 1986. ISBN 0-02-900310-5.
Požadavky
Přímá výuka probíhá v rozsahu 6 hodin formou přednášek a praktických cvičení s diskusí nad zadanými úkoly.Pro udělení zápočtu je potřeba získat 51 - 100 bodů, z toho 0 - 40 bodů za aktivní činnost ve výuce a průběžné plnění úkolů a 0- 60 bodů za realizaci průzkumu. Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Garant
Mgr. Věra Filipi, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Věra Filipi, Ph.D.Mgr. Bohdana RichterováMgr. Věra Filipi, Ph.D.