Předmět Příprava na školu, techniky duševní hyg. (PES / YP1SK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / YP1SK - Příprava na školu, techniky duševní hyg., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Efektivní učení.2. Zásady duševní hygieny, hygiena prostředí.3. Školní docházka, školní fobie, záškoláctví.4. Rodiče a děti, které se učit nechtějí - škola a učení má nízkou prioritu.5. Když učení bolí - děti, které mají s učením potíže (hyperaktivita, potíže se soustředěním, tzv. "průměrné dítě").6. Rodiče a děti, které jsou příliš ambiciózní a pečlivé (např. úzkostné děti).7. Škola a učení v období prepuberty a puberty.8. Rodiče a nadané děti.
Získané způsobilosti
Student získá znalosti o problematice efektivního učení, zásadách a prostředcích duševní hygieny při práci s dítětem a specifických podmínkách a předpokladech pro domácí přípravu na školní vyučování. Dále student rozvine a podpoří dovednosti správně diagnostikovat potřeby dětí ve vztahu k procesu učení a následně aplikovat vhodné metody a přístupy domácí přípravy na školu. Osvojené znalosti a dovednosti přispějí k posílení pedagogické kompetence kvalitně děti připravovat na výuku a zvládnout školní zátěž.
Literatura
Dvořák, D. Efektivní učení ve škole. Praha : Portál, 2005. Fryjaufová, E. Naučte své dítě efektivnímu učení. Brno : Computer press, 2006. ISBN 978-80-251-1481-0.Beníšková, T. První třídou bez pláče. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1906-1.Novotná, E. Príprava učiteľa na edukáciu sociálne znevýhodnených žiakov. Presov : Prešovská univerzita, 2007. ISBN 978-80-8068-722-9.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.Slavin, R. E.; Karweit, N. L.; Madden, N. A. Effective programs for students at risk. US : Allyn & Bacon, 1989. Verecká, N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy : je vaše dítě zralé pro školu? A vy?. Praha : Lidové noviny, 2002. ISBN 80-7106-474-2.Weinstein C. E.; Hume L. M. Study strategies for lifelong learning. Washington : American Psychological Association, 1998. ISBN 13:781557984999.Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-71783-08-0.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce, řešení přednesených problémových situací spojených s domácí přípravou (viz témata).Příprava modelových situací dle vymezených témat.Písemný zápočet na základě vymezených témat s minimální úspěšností 60 %.Plnění korespondenčních úkolů.Písemný zápočet na základě vymezených témat.Před písemným zápočtem lze získat 0 - 50 bodů za plnění úkolů zadaných v rámci seminářů, včetně korespondenčních úkolů. U písemného zápočtu je možné získat 0 - 50 bodů za teorii.Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.
Garant
Mgr. Věra Filipi, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Věra Filipi, Ph.D.Mgr. Věra Filipi, Ph.D.