Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Příprava na školu, techniky duševní hyg. (PES / YP1SK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / YP1SK - Příprava na školu, techniky duševní hyg., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Efektivní učení.2. Zásady duševní hygieny, hygiena prostředí.3. Školní docházka, školní fobie, záškoláctví.4. Rodiče a děti, které se učit nechtějí - škola a učení má nízkou prioritu.5. Když učení bolí - děti, které mají s učením potíže (hyperaktivita, potíže se soustředěním, tzv. "průměrné dítě").6. Rodiče a děti, které jsou příliš ambiciózní a pečlivé (např. úzkostné děti).7. Škola a učení v období prepuberty a puberty.8. Rodiče a nadané děti.

Získané způsobilosti

Student získá znalosti o problematice efektivního učení, zásadách a prostředcích duševní hygieny při práci s dítětem a specifických podmínkách a předpokladech pro domácí přípravu na školní vyučování. Dále student rozvine a podpoří dovednosti správně diagnostikovat potřeby dětí ve vztahu k procesu učení a následně aplikovat vhodné metody a přístupy domácí přípravy na školu. Osvojené znalosti a dovednosti přispějí k posílení pedagogické kompetence kvalitně děti připravovat na výuku a zvládnout školní zátěž.

Literatura

Dvořák, D. Efektivní učení ve škole. Praha : Portál, 2005. Fryjaufová, E. Naučte své dítě efektivnímu učení. Brno : Computer press, 2006. ISBN 978-80-251-1481-0.Beníšková, T. První třídou bez pláče. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1906-1.Novotná, E. Príprava učiteľa na edukáciu sociálne znevýhodnených žiakov. Presov : Prešovská univerzita, 2007. ISBN 978-80-8068-722-9.FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.Slavin, R. E.; Karweit, N. L.; Madden, N. A. Effective programs for students at risk. US : Allyn & Bacon, 1989. Verecká, N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy : je vaše dítě zralé pro školu? A vy?. Praha : Lidové noviny, 2002. ISBN 80-7106-474-2.Weinstein C. E.; Hume L. M. Study strategies for lifelong learning. Washington : American Psychological Association, 1998. ISBN 13:781557984999.Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-71783-08-0.

Požadavky

Aktivní účast ve výuce, řešení přednesených problémových situací spojených s domácí přípravou (viz témata).Příprava modelových situací dle vymezených témat.Písemný zápočet na základě vymezených témat s minimální úspěšností 60 %.Plnění korespondenčních úkolů.Písemný zápočet na základě vymezených témat.Před písemným zápočtem lze získat 0 - 50 bodů za plnění úkolů zadaných v rámci seminářů, včetně korespondenčních úkolů. U písemného zápočtu je možné získat 0 - 50 bodů za teorii.Hodnocení zápočtu:51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.

Garant

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.Mgr. Věra Filipi, Ph.D.