Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy řízení resoc. a reeduk. zařízení (PES / YREZ1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / YREZ1 - Základy řízení resoc. a reeduk. zařízení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Důvody poznávání teorie řízení a specifika řízení pedagogických zařízení2) Základní typy představ o člověku a jeho řízení a odtud plynoucí strategie řízení3) Psychologická smlouva a kodifikace organizací podle přístupy k lidem (A. Etzioni)4) Zdravá organizace (W. G. Bennis, Scott, M. Peck aj.)5) Klima a kultura organizace (W. K. Hoy, J. C. Tarter, R. B. Kottkamp), jejich vytváření a změny (včetně reakcí pracovníků na změny v instituci)6) Teorie vůdcovství (teorie rysů osobnosti, situační t., syntetická t.); Rensis Likertovy čtyři systémy managementu, R. Blake a J. Moltonová: manžerská mřížka7) Typologie nebezpečných vedoucích8) Koncepce řízení pedagogických institucí (A. Jones, C. Handy)9) Modely řízení T. Buse: byrokratický, mocenský, m. rozporuplnosti, subjektivní m., kulturní m., model kolegiality10) Modely řízení institucí ústavní péče (m. určující roli: lékařský model, m. sociální práce; interpersonální modely: psychodynamický model, model primárních pečovatelů, model sobě rovných jedinců; interpersonální modely: model modifikace chování; modely životního prostředí atd.11) Komunitní systém (Maxwell Jones), fáze budování komunity12) Vývojové fáze komunikace v instituci13) Konflikty v organizaci, typologie, důsledky konfliktů; typologie problémových pedagogických pracovníků14) Řízení porad15) Postoje ústavního personálu ke klientům16) Mobbing

Získané způsobilosti

Student získá:- znalosti hlavních teorií řízení, - schopnost jejich aplikace v reedukačním zařízení.

Literatura

BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. et al. Úvod do teorie a práce školského managementu I., II. Praha: UK, 1995. ISBN 80-7184-010-6.HARTL, P. Komunita občanská a komunita terapeutická. 1. vyd. Praha: Slon, 1997. ISBN 80-85850-45-1.SEKERA, J. Mikrořízení a interpersonální vztahy v organizacích ústavní výchovy. Ostrava: PdF OU, 2001. ISBN 80-7042-187-8.Hubertová, B. Psychický teror na pracovišti. Mobbing. Martin : Neografie, 1995. Matoušek, O. Ústavní péče. Praha: SLON - 2.vydání, 1999. ISBN 80-85850-76-1.Kratochvíl S. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Avicenum.

Požadavky

Písemná vědomostní zkouška z okruhů uvedených v přehledu látky. S principy hodnocení budou studenti seznámeni před zahájením zkoušky.Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - F

Garant

doc. PhDr. Julius Sekera, CSc.

Vyučující

Mgr. Marek CzanieckiMgr. Pavel Němynář