Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchova ve volném čase (PES / YY1VC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PES / YY1VC - Výchova ve volném čase, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojetí a funkce volného času.2. Životní styly a hodnoty v rámci pojetí prožívání volného času.3. Koncepce pedagogiky volného času pro současnou praxi, některé podněty pedagogiky volného času (Outward Bound a další).4. Pedagogika zážitku a prožitku. Význam zážitku pro výchovu ve volném čase. Emoční prožívání z hlediska ontogeneze, subjektivní a objektivní nebezpečí při výchově zážitkem, zážitková terapie, význam pro primární sociální prevenci.5. Aktivity ve volném čase, obsahová náplň, klasifikace, význam, metody a formy práce. Předmět, funkce, principy a metody výchovy ve volném čase.6. Chronologie přípravy akce (tábora atd.), vyhodnocení, zpětné vazby, medializace atd.

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu bude student:znát základní pojmy z oblasti volného času a zážitkové pedagogiky;schopen vypracovat metodiku hry a projektovat vlastní volnočasové pobyty (tábory, kurzy atd.)

Literatura

Časopis Vychovávateĺ. Bratislava : Education. ISBN 0139-6919.HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004. KNOTOVÁ, D. Pedagogické dimenze volného času. 1.vyd. Brno : Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-223-9.PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 1999. PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.VÁŽANSKÝ, M. Volný čas a pedagogika zážitku. Brno : MU, 1992. VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno : Paido, 1995. ISBN 8090173799.HÁJEK, B; HARMACH, J. a kol. Děti, vedoucí, volný čas. Praha : IDM MŠMT, 2004. ISBN 80-86784-06-1.HERMOCHOVÁ, S. Hry pro dospělé. Praha : Grada, 2004. Přadka, M. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno : MU PdF, 1999. SPOUSTA, V. a kol. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno : Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1007-X.HORNA, J. The study of leisure: an introduction. Oxford : Oxford University Press, 1994. ISBN 0-19-540921-3.Činčera, J., Kaplánek, M., Sýkora, J. (ed.). Tři cesty k pedagogice volného času. Brno : Tribun EU, 2009. ISBN 978-80-7399-611-6.ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her. Hry v přírodě. Praha : Olympia, 1985. ISBN 27-017-85.ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her 2: Hry v klubovně. Praha : Leprez, 1996. ISBN 80-901826-9-0.ZAPLETAL, M. Velká encyklopedie her 3: Hry na hřišti a v tělocvičně. Praha : Leprez, 1997. ISBN 80-86061-04-3.

Požadavky

Přímá výuka probíhá v rozsahu 6 hodin formou přednášek a následných seminářů s diskusí nad zadanými úkoly.Studenti budou kromě doporučené literatury individuálně studovat doporučenou literaturu a zpracují 3 korespondenční úkoly v rozsahu 1 normostrany z HANUŠ, R.; CHYTILOVÁ,L. Zážitkově pedagogické učení. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.Jednotlivé úkoly budou odevzdávat v předem stanovených kontrolních termínech. Obdrží zpětnou vazbu. Úkoly jsou postupnými kroky pro tvorbu individuálního i skupinového projektu. Hodnocení prezentovaných projektů, společně s hodnocením testu ze základních pojmů (min. 60 % úspěšnost) je podmínkou k účasti na ústní zkoušce.Před ústní zkouškou lze získat 0 - 60 bodů za plnění úkolů zadaných v rámci výuky a tvorby projektu. U zkoušky je možné získat 0 - 40 bodů za teorii. Hodnocení zkoušky:91 - 100 bodů - A81 - 90 bodů - B71 - 80 bodů - C61 - 70 bodů - D 51 - 60 bodů - E 0 - 50 bodů - FPředmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu.

Garant

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Věra Filipi, Ph.D.Mgr. Věra Filipi, Ph.D.